lördag 13 maj 2017

Nu har jag dansat färdigt detta år, Heja Jesper och Malin

 
 
Nu har jag dansat klart för i år, trodde aldrig att
Jesper skulle bliva så bra på denna korta tid.
Men Malin är ju verkligen duktig, Torsten Flink blev ju
inte med, därför blev det Jesper.
Det blev en härlig kväll att kolla på , tycker lite synd
åt Calle som är så duktig, det är ett tag sen han vann. Det roligaste i går var ju Helenius  parodi på
de medverkande. Som Stina Wolter var han
oslagbar.


Jaa det är mycket underhållande nu på Tv, tråkiga saker också.

Marianne har sagt upp sig själv, tycker inte att de
äldre får den plats de skall ha. Claes Elvström var ju
av samma åsikt. Men nu är det ju så, att våra
arbets år har en ålder. Ni har ju varit och är så duktiga, räcker inte det? Många unga som vill in på
marknaden med. Så är det ju i livet.

Ni skulle känna doften här nu, det är matångor som
är underbara. Finskivad Kycklingfile, sen har jag också slängt med morötter och vit  och gul lök som får rostas tillsammans med köttet. mums, mums.
Det bliver morgondagens middag, då kommer min son, så vi äter tillsammans. Dessutom fyller jag år
också, men jag firar aldrig dessa dagar.
Ekonomin tillåter inte det, inte orken heller.
I går var min granne här, ni vet hon som bakar så
gott. Jag hade ju gjort mina bakelser, så hon blev glad också. Men jag blev jätteglad, hon hade med sig
jättegoda skorpor som hon bakar.


Härliga Lasse Kroner med sina femteklassare,
jo jag vet att talang är med också, men jag kan ju inte vara på varje kanal.  Detta får räcka som ett
litet mellan inlägg från mig.
Tack för alla kommentarer, det värmer.
Hälsar Vardagspratet med Hajan.

5 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Jamen då säger jag GRATTIS lite i förskott till dig! Hoppas du får den bästa av födelsedagar och mycket sol...
Ja som jag skrattade åt parodin på Let´s Dance deltagarna, nästan bättre än originalen ju :)
Ha en glad lördag!
Kram Titti

Mamma C sa...

Vi får se i efterhand när vi kommer hem. Här ju tv här men inga kanaler. Ha en fin såg i morgon nu med bror min. Puss o kram och Grattis i förskott från oss.

Anonym sa...

Hej, här är det fortfarande den 13 maj (min makes födelsedag),
men hos dej är det D-Dagen. Hjärtliga gratulationer och varmaste
välgångsönskningar! Men du kommer inte ifatt mej, hur du än försöker. :)

Ruth i Virginia

Tummelisa sa...

Gratulerar på din födelsedag! Hoppas du och sonen får det trevligt med god middag.
Kanske solen tittar fram också, om vi har tur.
Ha det gott!
Kram Tummelisa

Ann i Vilhelmina sa...

Jätte grattis till dig. Hoppas sonen gav kramen från mig. Hoppas också att maten smakade gott och att ni fick en fin stund tillsammans.