måndag 8 maj 2017

Nu har det snöat, Men hurra för Dagny som fyllerv 105 år i Dag




Grattis på Din stora dag, hoppas du kan fira den precis som Du vill. Hoppas vi får se lite om dig
när Susann kommer för att fira Dig.(från fråga doktorn).

Här har det snöat, men som tur är så ligger inte
"skiten " kvar. Ni får förlåta mitt uttryck, men detta
blev ju ett bakslag. Men vi var ju förvarnade, de
talade om detta i morse, det är ju som det brukar.
Varje gång jag har återträff på vår " Junta " så
har det snöat väldans. En av tanterna ringde och sa
tänk Hajan det är precis som vanligt.
Nu kommer de på onsdag till mig. Vi skall ha Sill och potatis och så skall jag baka några "Bärbakelser" till
kaffet. Mer bliver det inte, sen skall fi fira den
yngsta som fyller 85 år den 20 nu.

Har nyss fått hälsningar från dotter min i Spanien
 
 
där snöar det inte det var 28+ just nu. Jaa detta är min dotter och måg. Som mår som prinsar just nu.
Både Dotter och måg mådde bra.
Innan snön kom så var det kolsvart på
himmelen. Försökte att ta ett foto, men det blev ju inte bra, med min lilla kamera. Nu skall jag lägga mig ett tag, sen skall jag förbereda till "flickträffen ".'
Det bliver nog ingen bild på tanterna heller
vi får se. Ha det bra önskar Hajan på Vardagsprat.

2 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Det kom lite snö här också i morse och är jäkla kallt så jag fick ta fram långkalsongerna igen och mössan!
Man skulle varit hos dottern din!

Mamma C sa...

Ja, vi har det toppen hör nere. Ha det så bra i morgon med flickorna dina.
Puss o kram