tisdag 23 maj 2017

Nu är det dags igen för Terrorns grymma ansikte


 

 
 
Tänk att man aldrig kan få vara glad, det första man
hörde och såg i morse , var ju från Manchester i
England, Ariana Grande hade ju en stor konsert där.
Då var de framme och förstörde det, dessa människor som inte kan styra sig.


Det är nya instruktioner på städningen nu.
Nu kommer bara en hjälpare, förr var de alltid två st.
Flickan som kom i dag, tyckte det var lite synd med.
Det blev så fint och hon är så duktig, det blev ju en
chokladglass som ett extra tack. Ni vet att jag älskar er allesammans.

Trodde inte mina ögon eller öron i morse.
Nu har det hänt igen Musikgala i London , 22 döda
59 skadade, det hade varit så rigorösa förbud
innan, men det hjälper ju inte, dessa fanatiker.
De skall ju bara förstöra allt, intressant att höra på
Bruun och det han berättar, om just sådant här.

Jag hade bara tänkt skriva om det fina mottagandet
av våra Världsmästare på Sergels torg, men så kan det ändra sig.

I morgon bliver en avskedsdag från dotter och måg.
Nu är det Spanien som gäller, förstår att de längtar ner till sitt hus.
Vi skall festa på Hamburgare , som de bjuder på.
Det tycker väl alla om, vet ni jag har inte ätit det på
sex år. Min gubbe och jag festade på det ibland
när vårt "köksbiträde" inte orkade med matlagningen
Det var jag som filmade, men det hsar noi väl redan förstått.

Det var mitt inlägg för i dag, ha det bra.
Tummelisa jag skriver ett mail till dig, ha det bra.





Blommorna är lika vackra ännu, sicken tur
jag hade, som fick en försenad present. Tack Arne ännu en gång.






4 kommentarer:

Mamma C sa...

Det är så förskräckligt det som har hänt. Men man blir inte förvånad längre. Syns i morgon på lunch hos dig
P.s vi ska till Spanien 😉
Kram

Anonym sa...

Fy för den fule - VARFÖR ska människor vilja skada andra?
Vad tror dom dom får ut av såna gräsliga attacker?
Jag är glad, att jag är så gammal som jag är.
WWII hade också sina gräsligheter, men det var begränsat
på sätt och vis. Men grymhet är tydligen något som är
inbyggt i människohjärnan. Vad det är som släpper lös den,
vet man inte.

Våran "gubbe" ska hälsa på Påven idag. Han (inte Påven) har så många problem
här hemma, så han är säkert glad att vara härifrån ett tag, men
verkligheten väntar, när han kommer tillbaka. Man kan fly
men inte komma undan, sägs det.

Ruth i Virginia
-en kylig 17C, mulen tisdag-

Tycker det är tråkigt att dina flickor inte får
komma tillsammans längre. Det är ju så mycket roligare
att jobba om man har en kompis.

Rantamor sa...

Hejsan svejsan Hajan och Ruth med, såg att ni saknade mig på bloggen.
Måste erkänna att jag nog mest bara är väldigt blogglat just nu.
Det händer en hel del omkring oss just nu och vi hinner knappt med.
I helgen som var åkte vi ned till Småkillarna John och Vincent och deras pappa och hade en tokrolig helg tillsammans.
Mycket hockey blev det också.
Den här helgen som kommer ska vi åka ut till Colins och hans föräldrars sommarstuga och njuta till oss lite gratismat igen...hahahaha
Våren har precis kommit hit upp och vi njuter av varje dag.
En igelkotte har flyttat in under vår altan och vi försöker hålla han med vatten så att han inte behöver traska över vägen där bilarna kör.
Sigrid, vår granne och jag har delad vårdnad om Kotte.
Nästa vecka drar vi nog iväg på bobilsresa söderöver, få se var vi hamnar,
vi är ju fritidsforskare båda två !!!

Lovar att snart få en till en blogg, lata människa som jag är.

Men nu hoppas jag att Hajan och Ruth har ett underbart liv och får ha hälsan länge, länge, ni är ju mina idoler !!

Kramar från Rantamor !!

Anonym sa...

Kul att höra från Rantamor! :)
Ser fram emot deras resa söderut.

Ruth i Virginia
-en annan kylig, mulen dag-