onsdag 10 maj 2017

Nästan som förr, men bara nästan

Visst var det roligt med vår återträff här, men skall
jag vara ärlig, har vi inte så här roligt längre.
Jag klagar inte på oss för vi försöker allt vad vi kan.
Nu träffas vi och berättar lite vad som hänt, osv.
 Visste inte vad jag skulle bjuda på, men det blev Sill och potatis, massor med grönt till.

 
Så lätt att bjuda på denna sommarmat, och den tycker nästan alla om. Nu var det bara en som fick
nubbe till maten, vi andra 2 avstod.
Ha,ha jag hittade ett par små flaskor

Den hette Sandhamn, och gick alldeles utmärkt
sade den som fick den. Det fanns en liten Absolut renat också men den fick hon taga med sig hem.
På den tiden det begav sig kan man säga, tyckte man det var roligt att köpa dessa förpackningar med blandade huttar i. Nu får man hutta med det som är med hem i Apotekspåsen och vara nöjd med det.

Måste visa denna servettring, jättegulliga tycker jag.
De virkade en gammal vän till present åt mig.
Förr använde man sådana för att pynta upp det lite.
Jag bakade smördegsbakelser i går också,
fyllde med Hallon och Blåbär mycket gott, sen
hade jag lite Kardemumma i den vispade grädden till.

De blev mycket goda till kaffet. Snabbt och enkelt,
behöver inte vara mer än så.
Vi skulle bestämma tills nästa träff, men vi tyckte
alla tre att vi väntar till hösten, Så får vi se.
Jaa det säger mer än allt, tycker jag.
Jag fick en jättefin Pelargon men den visar jag en annan gång. Nu skall jag äntligen få lite kaffe,
ha nu en bra dag önskar Hajan, och tack
lilla HWITT för ditt inlägg hos mig, lycka till på Öland.

 l

3 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Bakelserna ser fantastiskt goda ut!

Mamma C sa...

Som vanligt en massa godsaker som du bjuder på. Bakelserna såg jättefina ut.
Puss o kram

Anonym sa...

Du är verkligen bra på att baka.
Smörbakelserna ser ju professionella ut.
Har inte bakat nånting på länge. Med
bara dottern och jag här, har jag ingen
orsak att baka. Vi äter aldrig efterrätt
utom frukt och ost.

Så det blir inte så kul längre att träffas.
Det är ju synd, men kanske förståeligt!
Här är det 13C och ser ut som heldagsregn,
men jag ska göra mitt shift på loppisen snart,
och det är alltid kul. Kram på dej!

Ruth i Virginia