söndag 7 maj 2017

första härliga grönskan där jag bor.det är så vackert

Var skall vi festa i dag då ? De har riktiga partyn dessa fåglar. de till och med berusar sig.
Andra " småfåglar " åker med Finlands färjorna, för
att förlusta sig.
Det gjorde jag och min gubbe med, Vi älskade
Helsingfors. Man bodde ju på båten i flera dagar.
Men sen blev ju det där med valutan, så då passade det inte riktigt. I går var jag nästa hela dagen på
min balkong. Det var pytti i panna i går till lunch, det smakar ju så gott när man sitter därute. Jag har gjort det en gång förut, men då var det inget skönt. Eftersom jag sitter i ett blickfång för alla, ville jag inte visa hur kyligt det var. Maten kallnade fort, så
det var bara att gå in igen efter ett tag.
I går var det ju Femteklassarna, och äntligen var det
en som tog potten. En Korsordskonstruktör norr
ifrån. 250.000:- tog han hem. Det var verkligen festligt.

 
måste bara få med denna bild från Hallarna i
Helsingfors. Oj så mycket gott vi handlat där.
Det hade man i hytten och åt, med något starkt.
Vi handlade med oss hem till Sverige också.
Det är bara nostalgi här för hela slanten.
Nu skall jag ta mig kaffe och en macka. Kolla på TV
hur många som dött under franska valet i dag.
Så nu är det slut med Finlands turen. I dag får
jag besök av min son, härligt. Ha, ha då
skall vi ha Lax har vi bestämt. " GÖRGOTT "

Dotter och måg är framme på sin Paradis plats i Spanien . Allt gått bra, men nu är det jobb som
väntar med alla prylar, osv.Önskar dem lycka till.

2 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Jag har ställt fram mina altanmöbler idag men usch det är alldeles för kallt att sitta ute...längtar såå efter värme. Det är roligt att läsa om vad du gjort i ditt liv tycker jag!
Hoppas ni hade en trevlig stund du och sonen och att laxen smakade gott!

Anonym sa...

Vad fasingen är det för ordning på vädret? Snö i Norrköpings-
trakten så här lång frm på våren. Vi har en ovanligt kylig (för oss)
vår. Med solen högst på himlen har vi nått 16C, och jag har
värmen på under natten. Men det är skönt på samma gång.
Sommarhettan kommer snart nog, då man går och stönar och svettas,
eller stannar inne med luftkondisen på.
Annars är allt bra här. Sköt om dej!

Kram fr Ruth i Virginia