tisdag 9 maj 2017

en härlig kväll med Malin Olsson, och Robin hur är det ?

Först en bild på Dagny i gungan, hoppas din dag
blev lagom med gäster och presenter. Vi såg ju på
TV när Susanne från fråga doktorn kom i förväg.
Dagny sade något bra där, som stämmer precis,
" jag är lite oroad "  Det bliver väl så många, här kommer aldrig någon eljest. Så är det i livet, man
bliver förundrad ibland. Tårtan var jättevacker från
"Sveriges Radio " i alla fall.
Såg ni vem bor här? med Malin Ohlsson , det programmet gillar jag. I går var det ifrån
Östergötland , orter här omkring och i Norrköping.


Nu var det ett litet hus i Söderköping som man har
undrat varje gång man är där. Bor någon i detta lilla hus eller är det bara något för någon Förening.
Det var jätteroligt för det huset var med i går.
I vårt gamla Kneipen en underbar vindsvåning,
som en ung kille en Stylist huserade i.
Svärtinge udde var ju ett drömhus åh så snyggt,
Hela Glan utanför fönstren. Mer än underbart.
 Jag tycker att jag bott så fint i alla år, men kära någon det har vi ju inte gjort. Men vi har inte klagat
vi har bor bott som folk gjort mest.
Det som passat vår kassa, kan man säga i stället.
I dag när jag slog upp Expressen och Aftoinbladet
kan man undra vad är det som händer, Robin är
inte nöjd i mellon. Så trött man bliver på allt ,
vad är det som inte duger?


Nu får det bli skärpning av tekniken, men så dålig
kritik alla fatt av både Aftonbladet och Expressen.
Så besvärligt, tycker detta börjar bli för stort jippo, men det skall nog inte en 90 åring uttala sig om.
ha, ha eller hur ?







2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Åh missade "Vem bor här" i måndags, ska kolla in reprisen! Ja du Mellon, gillar inte alls Robins låt så jag får nog heja på ett annat land på lördag :)
Onsdag, iskallt och jag ska till Öland, blir väl en bra dag trots kylan.
Kram från Titti

Ann i Vilhelmina sa...

Ja min dotter var jätte glad när jag kom hem i måndags och hon hade fått 5 rätt i "Vem bor här", vi brukar få högst 2. Sen skulle jag titta på det, och ändrade mig i sista sekunden så jag fick tre rätt annars hade jag också fått 5. Ja det var roligt att se från Norrköping och Söderköping, där har man ju varit några gånger.
Jag gillar Robin, en annan Robin har ju skrivit låten och han gillar jag också.
Harriett blir du 90 i år?
Kram