torsdag 11 maj 2017

Det finns fler än en Britt, nästan lite mysigt

 
 
 
 
 
 
 
Åh, så vackra mina Afrikanska Liljor är nu då, jag
ville så gärna att De skulle slå ut tills mitt främmande
kom i går. Men icke sa Nicke det " bidde " inget
Ringde upp till min granne för att bjuda på lite
Elva kaffe, men det var ingen som svarade.
Fixade lite och försökte en gång till att nå min
granne Britt. Då var det någon som svarade, men
kära nån så hon låter. Är det Britt frågade jag, jaa då
svarade hon. Men då frågade jag bor du på ,Krusen hof, nej sade hon, jag bor på Luntgatan. Det var en annan Britt, visst är det lite konstigt.Jag bad om ursäkt, men hon tyckte det bara var lite roligt.
Jag nästan fick lust att bjuda henne på kaffe,
men så gör man ju inte.
Sen ringde den rätta Britt, hon hade sett på sin
presentatör att jag sökt, hon hade bara varit på
vårdcentralen. Så jag hade ju även slagit rätt nr
från början. 

Lovade ju att visa Pelargonen jag fick i går, vilken
vacker klarröd färg den har.

Dessa Liljor har ju en väldigt stark doft. Jag hade ju tagit fram Isterband till middag i dag, jag tänkte kan
det verkligen dofta så starkt fån Isterbanden,
såg inte att det var mina Liljor som doftade.
Hade ju väntat i fem dagar på att de skulle blomma.
Men nu skall jag ta mig en kopp kaffe, och se på TV
spännande att se vad han hittat på i dag den
nya presidenten i USA.
 På tal om USA hur mår vår lilla Ruth, som bor där.
Hoppas Ruth att allt är bra  med dig.
Nu tackar jag för mig. kram från Hajan.
Förlåt Ruth såg alldeles nyss att Du varit framme
skönt, man måste veta att allt är bra.

8 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Underbara vackra liljor!

Annes vita rum sa...

Önskar dig en fin helg 😘Kramizar

Mamma C sa...

Rätt lustigt att det var en Britt på andra sidan tråden när du ringde. Vi sitter fortfarande ute här nu fast klockan är 21.30.
Puss o kram

Polargrevinnan sa...

Tyvärr doftar den vita liljan alldeles för starkt för att jag ska
känna mig bekväm med den.
Pelargoner är fina och de finns ju nu i så många nyanser. En vacker röd färg
på din.
Vi har satt en bägarranka på balkongen idag. Vi har haft den förr och den
har trivs.
Jag har varit hos frissan idag. Har en kortklippt frisyr och fått lite
färg i håret. Känner mig 10 år yngre.
Veckan går så fort, fredag i morgon - det var det ju alldeles nyss.
I morgon ska jag och herrn spela bridge hemma hos vänner. Vi är 4 par som
spelar. Först äter vi lunch och sen spelar vi 3-4 timmar.
Jag ska inte sitta uppe och uggla i kväll. Måste vara pigg i morgon.
Ha det bra och trevlig helg.
Kram Viola

Hanna sa...

Åh, afrikanska liljor. Det har jag ute i rabatten och de kommer upp varje år. Mina är röda!

HWIT BLOGG sa...

Ja dina inlägg är som roliga krönikor i den bästa av tidningar!
Livet blir roligare bland liljor, isterband och pelargoner...
Kram från Titti

Days by Johanna sa...

Så fina bilder på fina blommor :) Liljor är så vackra.

Hajan sa...

tack för din trevliga kommentar det värmer när det kommer något nytt.
Var inne på din blogg, kommer tillbaka om jag får.
Ha,ha jag är en gammal pensionär som har all tid i världen.
Dessutom tycker jag om att blogga, tycker om kaffe också
så nu tager jag en kopp och njuter. Här hurrar jag för IFK Norrköping.
ha det gott önskar Hajan på Vardagsprat