tisdag 2 maj 2017

Det är på väg att ändra sig, vädret förstås

En trevlig förmiddag hos en granne. Gott kaffe och
nybakade bullar. Snart kan vi nog sitta på balkongen
så vackert var det i dag. Skönt att komma hemifrån ett tag, eftersom jag inte går ut på promenad längre.
Hon hade också gjort en fin Köttfärspaj. Den skulle hon bjuda släktingar på i morgon, nu fick jag receptet så den måste jag göra. Jag har suttit och sett
Åke Söderblom och Annalisa Eriksson på en
gammal filmrulle , från 40-50 talet.
Det går nog inget vidare för katalogfirmorna att sälja
heller. Har fått 2 anbud i dag med att par hundralappars avdrag, eftersom jag fyller år snart.
Jaa går  så går det, de måste ju också leva
Tack för era kommentarer de värmer gott.
Hoppas det går bra med er flytt också Vivianne och Acka. Ni måste ju vara trötta på detta just nu.
Lycka till med allt, från  gamla Hajan.


2 kommentarer:

Mamma C sa...

Så trevligt att komma iväg på en fika. Visst är det skönt med vårvärmen som är nu.
Kram Mamma C

Eva i Dalarna sa...

Nybakade bullar, åh jag minns när mormor bakat och man fick saft och bulle. Hon bakade också kubb, men så himmelskt gott!
Så roligt att sitta med grannen och fika gott och prata lite!
Idag såg jag årets första humla här och solen skiner så nu har jag gott hopp om våren....