tisdag 30 maj 2017

Lagom skönt för mig,, 16,6 + utanför rutan

God morgon alla pigga, ja så pigga behöver ni väl inte vara. Klockan är ju snart 10,00, ha, ha jag var
redan vaken 02,10. Det är ju inte klokt så besviken
jag blev. Vaknade och det kändes bara så skönt,
nu skall jag ta det lite lugnt tänkte jag.
Skall ju ha middagsgäst i morgon, tänkte ha
Rödspätta. Fisk är alltid gott tycker jag i alla fall.
Gick min lilla" runda ", vardagsrummet, hallen
och köket. Då fick jag se klockan, åt helsicke tidigt
jag var precis utsövd. Ställde mig att titta ut i
i Vardagsrums fönstret. Jag bor utanför Norrköping,
och kan inte förstå vad alla människor gör på nätterna. Alla kan väl inte vara nattsystrar, går allt rätt till i vårt samhälle? Det har ju inte jag med att göra.

I dag blev det ingen nyttig frukost med gröt,
jag tog mig en god Ostsmörgås och 2 koppar kaffe.
Detta är ju en Tekanna, men tyvärr är jag så, att
dricker jag en kopp te, måste jag ha lite kaffe efter.
Förr är jag inte vaken .
Det har inget med åldern att göra, har alltid varit mer
för kaffet  Nu bliver det SMS emellan min dotter och mig. I morgon bliver det Spanien för dem, åh vad de längtar. Det enda jag önskar är ju att hälsan skall
stå dem bi, som man sade förr. Gissar att i morgon
tar de nog ett bad i sin egen pool.

Ha det så bra kära Ni, det önskar jag av hela mitt hjärta. Säger Hajan( Gud bevara min dator AMEN )
PS, Jaa jag vet att Peking ligger tvåa nu, men det är grönt DS
.

3 kommentarer:

  1. Tur att du kan ta en middagslur när du vaknar så tidigt. Stoppade ner regnkläderna när jag gick till jobbet i morse. Man vet ju aldrig om det vräker ner när man ska gå hem. Vi får se om det blir något dopp i poolen i morgon. Men prova den här gången ska vi göra.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att få sova en helt vanlig dag är det bästa man kan få ,kramen Nette

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni har fått sommar där nedöver i Sverige, här tvekar våren lite ännu, men den kommer sakta sakta.
    Vi är ju på gång med bobilen nedöver det är därför jag vill att du behåller sommaren och lite värme ditåt. Ännu har vi inte bestämt dag, men eftersom vi är fritidsforskare (hahaha) så behöver vi ju inte bestämma någon dag att dra iväg. Funderade att ta en tur runt Vättern !!

    Hoppas du får fina dagar och kan njuta av kaffe på din fina balkong.
    Ljusa nätter är det ju också så det blir lite siåså med sömnen, men du får ta lite tuppalurar på dagen det brukar hjälpa.

    Ha det gott och hoppas att dom i Spanien också mår gott i sin pool.
    Kram från Rantamor.

    SvaraRadera