torsdag 25 maj 2017

Ätit ute i dag kan man säga, jaa förstås på min balkong

I dag var det så härligt, så jag åt min frukost där
ute med mina fåglar som sällskap. En ovanligt skön
morgon, så tyst och härligt. Jag var uppe redan vid
03,30, det gick bara inte att sova. Tittade ut i mina fönster, det blåste inget. Så i dag skippade jag
gröten och bara fikade i stället.
Gott Rågbröd med ost och Emils skinka på det duger länge.





Dessa vackra Klöverblom , har jag tagit med lov
hos Nette Cecilia
Älskar dessa blommor, fanns massor där jag bodde förr. Det är vår och sommar för mig.






Mina Violer sjunger på sista versen, men är fortfarande vackra.
Svängde ihop en sockerkaka, för nu har jag bara
Havreflarn till kaffet.


I dag hade jag min goda Grönsakssoppa till middag
jag hade Falukorv slantar i också, för den skulle bli
lite mer bärande. Purjolöken har ju nästan kokat
bort. Men smaken finns ju kvar, men jag har i frysen
så jag får väl lägga i lite mer.


Socker kakan blev så där hög som man vill, hade
i Citron också, det kunde jag gott haft i lite mera.
Gick och lade mig en timme när jag ätit min soppa.
Det kan man gott kosta på sig i min ålder.
Läste lite i min skvallertidning " Svensk Damtidning"

Så bra jag har det det är klart att det är lite ensamt,
men mig gör det inget . Det enda är att jag inte talar
med så många, det bliver ju mest med mina
väninnor. I kväll var det härligt då var det ju om
Viktoria, och hennes kalas nu, tänk 40 år.DET VAR JU
PÅ FYRAN .
Tänkte tillbaka på mitt 40 årskalas, så himla roligt
och lätt allt var på den tiden.
Skönt med fina minnen, men nu väntar sängen på mig. Vi hörs snart igen. Tack Rantamor, Tummelisa
och ni andra som orkar att hälsa på, sånt värmer.
Ha det bra nu alla bloggvänner, önskar Hajan.


8 kommentarer:

  1. Klart man vill hälsa på hos dig. Vilken god och matig soppa du har gjort.
    Sockerkakan ser ut som ett riktigt praktexemplar, så hög och fin. Säkert god också.
    Blev en konstig vecka detta, med en dag ledigt mitt i. Nu ska jag snart åka till jobbet klockan är nu 05.30.
    Önskar dig en riktigt skön och trevlig helg!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Vi hade också en bra dag igår. Idag är det jobb igen som gäller.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Så himla roligt att du vill blogga, du har sån härlig humor.
    Själv är jag ju som du vet lite blogglat just nu,
    men jag kanske kommer igen nu när vi snart drar iväg med bobilen söderut i Sverige.

    Ha en finfin helg gulliga du.

    SvaraRadera
  4. Jamen en skön dag ju! Vet du, jag känner inte en kotte här i Karlskrona efter 2 år. Har alla "pratglada" vänner kvar på Öland så blir jag pratsjuk får jag lyfta luren (och det gör jag ofta!)
    Men jag gillar ensamheten, den är tyst och självvald...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Eva i Dalarna26 maj 2017 18:52

    Härligt fin sockerkaka! Nu hoppas vi på lite varmt väder i helgen även fast jag ska tillbringa dagarna i sängen, ska jobba helgen nämligen och jag jobbar ju natt som du vet.

    SvaraRadera
  6. Jag måste säga att det är lite jobbigt för mig att sova nu på mornarna, vaknar kl 4 varje morgon, men går jag upp och gör frukost som du?? Nej jag ligger kvar och kämpar med att somna om och det gör jag så små ingom, lsgom tills man ska gå upp:)) ha det bäst goa Hajan.. och tack till dig, för att du troget kikar in och lämnar ett litet avtryck trots att jag själv är dålig på det.. kramiz

    SvaraRadera
  7. Rödklöver! Oh, va´ fina dom är. Kommer ihåg när man var
    liten och plockade dom icg sög ur honungen i de små, små rören.
    Din sockerkaka - Har inte sett en få fin en på många herrans år.
    Sockerkaka och hallonsaft, det var sommarfest det!
    Du har verkligen en massa fina blommor; förstår att du triv
    i din kuvös. Kram fr

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  8. Skönt att se att du verkar må bra! Tack snälla du för besök och kommentar´hos mig :) Din soppa ser såå god ut och sockerkakan också!
    Ha det gott bästa Hajan!
    Kram

    SvaraRadera