lördag 29 april 2017

Valborg nu måste det bliva lite bättre väder !!


Detta " lilla " kryp är faktiskt ett husdjur nu. Kan man
inte ha katt eller hund, så kan man skaffa sig en
"Benjamin Syrsa " alltid fyller det någon plats.
Den är faktiskt köpt för att vara hemma hos någon.
 
Den ser ju bra mycket trevligare ut här.
En av mina Hemtjänstflickor har en nu, den har fått namnet Benjamin.
 
 
I morgon är det dags att fira Kungen som fyller 71
på Valborg, Grattis säger jag i alla fall.
I dag har det varit en trevlig dag, jag har fått en
present i förskott. Jag fyller ju snart också. I stället för blommor som
jag brukar få eljest, fick jag en snygg matta
att ha framför min säng. Dotter min hade också bakat gott bröd till kaffet. Så var de till affären
och handlade hem mer till mig.
Min måg hade en liten kurs med mig hur jag får
text på mina bilder. Det verkade väldigt roligt, det skall jag försöka mig på utan "tillsyningsmannen ".
 
Jag har nyss sett på Lars Kroners program, med
femte klassarna, jag tycker mycket om det .
programmet. Där hade de ingen tur i dag, inga pengar delades ut.
 
Jag har också gjort en god paj, med Äpplen och Rabarber, den skall sonen få smaka i morgon.
Jag har lovat honom "Strömming och potatismos"
också, jättelänge sen jag hade stekt
strömming.
Nu säger jag god natt och tackar för mig, ha ha
någon kommenterade att jag hade tur som inte bröt mig vid mitt fall, Det är redan gjort, men jag hade
en jädrans tur att det inte blev något nytt brott igen.

 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Ja, det är väl tur att det finns djur för alla. Men lite svårt att kela med en sådan där😊. Ha en fin dag med bror min, jag ska testa formen jag fick av dig idag. Det är bara att prova sig fram i dator programmet. Blir det fel är det bara att göra om.
    Puss o kram 💕

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du inte bröt något denna gång när du ramlade, min mor ramlade två gånger under dom veckor vi var hemma i Finland. Tankspriddheten gör att hon glömmer sin rollator ibland.
    Men hon är mjuk som en katt och har inte brutit något ännu även fast hon ramlat både här å där. Skruttgumman !!

    Hoppas du får en trevlig dag med sonen.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Åh, gud va gott med stekt strömming och mos!!!
    Även om jag fick lov att rensa kilovis med strömming,
    när Mor hade matservering, så älskar jag den rätten.
    Paj är nåt jag inte kan få till som jag vill;
    förresten äter jag och dottern nästan aldrig efterrätt.

    I dag blir det Knyt-lunch tillsammans med en grupp kvinns,
    som har politiska intressen. Gillar! Jag har gjort en
    bönsallad med 4 olika bönor plus lök, celeri och röd peppar för färg.

    Ska ha mej lite frukost - Ruth i Virginia säjer hej, hej så länge!

    SvaraRadera
  4. Vill önska dig en trevlig Valborg ,kramen Nette

    SvaraRadera