söndag 30 april 2017

Vad tusan är det som händer ? Den tråkigaste Valborg på många år

Sköna Maj välkommen till vår bygd igen, synd att
man inte kan höra dessa sångare. Jag vet inte var jag bor, här är tyst som i kyrkan.
Ingen sång eller musik, såg ett program på ettan ,
Valborg med Niklas hette det. Det var verkligen
en tråkig Valborg , som visades där. Det var en
härlig sångkör vid den brasan. Just nu så var det
ett par smällar här, det gladde mig i alla fall.
Alla som bor här är ju inte i min ålder. Det finns
många, många unga familjer, som bor här.
Två smälla på en Valborg, det är alldeles för lite.

Det var så roligt när Sonen kom ett tag, vi åt
Strömmings-flundror och potatis mos
sen drack vi kall god öl till det.
Till Ruth i Virginia ,  det är inget krångligt recept
på Rabarbers-pajen. Jag skickar receptet via mail till dig. Smulpaj kallas det, vi tog inte Vispgrädde till,
vi hade glass, det var nästan godare. I morgon,
skall jag se och höra Lunds Studentsångare ,De är så
bra. Nu säger Hajan god natt , och vi hörs i morgon.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker nog att det är rätt så skönt att slippa alla dessa smällar som har varit förr. Här inne i stan hörde vi bara någon knall. Men tror att inne i stan är det förbjudet att ha fyrverkerier nu. Nu ska vi snart gå ut i solen ett tag, det är ju väder idag :).
    Puss o kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Tack, Hajan, jag väntar. Ett problem här, är att
    rabarber är jäkligt dyra; förstår inte varför - Kanske
    klimatet inte är passande; för varmt och fuktigt.

    Det enda smällar vi hade på Valborg var vid midnatt,
    då det var fyrverkeri i Folkets Park efter sista valsen.
    Det var mer än 70 år sen. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. Eva i Dalarna1 maj 2017 15:57

    Jag hörde inte heller särskilt många smällar, min mammas hund tyckte nog att det var bra, eftersom den blir rädd när det smäller..
    Ska också se på Lunds studentsångare ikväll, min dotter som bor därnere skulle gå dit, få se om jag ser henne på tvn.
    Idag har det väl varit demonstrationer här och där, i Falun skulle nazisterna eller vad de nu kallar sig, demonstrera, där var ett stort pådrag med poliser hörde jag.
    Men själv har jag just vaknat efter nattens jobb!
    Ha en trevlig första majkväll Hajan!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Inga smällare här heller, men fina brasor runt om i stan. Men maken o jag höll oss hemma , pt lite gottvich tog oss ett glas vin (eller var det två😊) Brasor har vi sett nog av, nu vill man bara vara hemma och ha det lugnt o skönt.
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Men oj så konstigt det blev , lite gott att äta, skulle det vara 😍

    SvaraRadera
  6. ÄNTLIGEN kan jag kommentera igen! Hoppas blogger sköter sig nu :)
    Ja det var en lugnt valborg, väldigt tyst! Grannen grillade korv i hagen, ja inte mycket att titta på ha ha...
    Ha en skön vårvecka nu, snart är det ju midsommar!
    Kram Titti

    SvaraRadera