måndag 10 april 2017

Vad är det för värld vi lever i ?

Jag har suttit vid min data flera gånger för att skriva.
Men det tager emot, har svårt att bestämma mig
hur lägger man upp detta då ?
Jag hade ju gäster här från Göteborg, och vi skulle ha lite mysigt. De visste inte om något på fredagen,
ringde hit och talade om att nu var de på sitt hotell.
Då sade jag, så förfärligt detta som hänt i Stockholm,
precis nu. De blev ju verkligen chockade, fredagen skippade vi, vi skulle ju ses på Lördagen.
Tyvärr lades ju detta som ett skynke över allt.
Som vanligt fick ju värdinnan Zoega kaffe, och en
liten söt Påskblomma.
 
I
Inget blev som jag tänkt, De hade ju nyss varit på
sjukbesök, hade också varit hos sina kära på
Kyrkogården med. Så är vi ju alla olika, när det
gäller begravt och sådant.
 
Nu glömmer vi mina gäster, men detta måste vi komma i håg. I söndags gjorde jag en liten vers och
lite bilder,som jag skickade till Ruth i Virginia ,det
är Ruth till vänster på detta foto. Hon fyllde 89 år
vilken tjej, alltid pigg och glad, massor med
vänner, det är ju inte så konstigt.
För hon ör Jättetrevlig, hon är ju med nästan på alla våra bloggar. Att Ruth och jag fick fin kontakt beror
på att jag bor i Norrköping, Hon tillbringade mycket av sin ungdom här . Världen är inte så stor som man tror.
 Jag hade ett trevligt besök i Söndags av min dotter och måg,De var och handlade på mina poäng på Coop, massor med
varor och det gick bara på 65;-.
Nu tackar jag för mig, kramis från Hajan.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, det är så svårt att fatta vad som hände.
Idag har det varit riktigt skitväder ute. Både sol, hagel, regn och så lite blåst på det.
Puss o kram

Annes vita rum sa...

Kan inte riktigt ta in det, Ruth och jag har något gemensamt 😄Jag har oxå varit mycket i Norrköping som barn medans min mormor levde😄Ha det gott goa Hajan/kramiz

Anonym sa...

Hej, Hajan - Va´ kul att få se sej själv på din blogg.
Din vers var jättefin; skrev en tillbaka till dej. Hoppas mejlet
kom fram.
Tycker om din nya "header". Det är väl Strömman man ser, eller hur?

Sommarn kom på en gång - 25C i dag. För varmt för mej.

Ruth i Virginia