tisdag 4 april 2017

Så in i Nordens jobbigt med Peru och fåglarna

 
Det var inte lätt för fågelskådarna i Peru
Det var mycket trampande på dessa stigar för att hitta
de fåglar det gällde
 
 
Då var det lättare att hitta mina gamla kattor. Köpte denna
tavla en gång från ICAkuriren. Hittade den i dag när jag
letade efter min Påskkäring. Trodde hon flyttat hemifrån' eftersom hon är till åren, men fram kom hon i dag.

 
Visst är denna söt, bara fina penseldrag, vi får se kanske den kommer upp en sista vända, måste bara fixa en krok till baksidan. Eljest går den inte att hänga upp igen.I dag har inte jag inte ätit ordentlig middag, har haft så mycket att göra. Det blev Ostkaka men det duger ibland.

Först har jag letat i alla skåp, sen har jag haft dammsugaren framme, har städat på balkongen oj vad skräp det var där. Får ju matgäster om Lördag, och denna vecka har jag ingen städning, det bliver nästa vecka.
Men allt går ju om man biter ihop. Vi är som vi är, vi gamla
käringar envisa, men jag tror det är bra.


Titta vad jag hittade, visst är hon fin, hon har bott hos min man och mig i många år. Lite annorlunda Påsk-tant.
Ni vet Hemtjänst manglar inte eller stryker. Så jag har tagit
fram mitt strykjärn och använt det flitigt i dag . Två stora dukar, men oj så snyggt det blev i mitt kök. Stryka
hellinnedukar är skit, rent ut sagt.
Tuppen har blivit diskad i dag med, han kacklade lite, men jag sade, nu är du tyst om du skall vara på bordet på lördag. Ni tror inte jag är klok lovar att sluta nu, tycker bara det är lite roligt.
Jäkla dukar men bra blev det, nu säger Hajan" Go Kväll"
Man har inte roligare än vad man gör sig,

2 kommentarer:

Mamma C sa...

När jag läser allt du gjort igår. Fick jag biten "Gu va en liten gumma kan gno" i mitt huvud. Hoppas du inte är helt slut nu tills lördagen.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Hahaha älskar dina inlägg Hajan! Sitter vid morgonkaffet som blev sent idag, tog mig en sovmorgon för att försöka kurera en förkylning. Och så läser jag ditt inlägg och skrattar för mig själv. Du har humor du. Och det är bra!
Ha en trevlig onsdag!