lördag 8 april 2017

Så har det hänt även här i Sverige, vårt fina land

De Japanska Körsbärsträden slog ut i går i Stockholm, tyvärr
var det mer som hände. Nu har Terrorn nått även oss, jaa
jag vet att det hänt förut på Drottninggatan. Men denna
gång känns det värre.
Förra gången var det ju en "självmords" bombare som dog själv,inga andra skadades. Det var ju rättvist, att bara han gick åt.
Sitter och väntar på mina gäster, maten är klar, men
detta lägger ju en sordin över allt. Den 7/4 kommer vi aldrig att glömma.  Och vårt samtal bliver ju om detta
förfärliga som nått oss och Sverige.
Jag återkommer en annan dag. Hälsar en ledsen Hajan

5 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Ja det var en hemsk dag igår. Två av mina döttrar var i Stockholm och inväntade mig och en till av mina döttrar. Men en timme före dådet beslöt de att ta pendeltåget ut till det hotell där vi alla skulle övernatta. Som tur är, de hade annars varit mitt uppe i det hela. Och jag och deras syster kom aldrig fram, vi stoppades i Uppsala och fick åka hem igen. Så en rolig helg med shopping osv utbyttes mot oro och tågåkande och en stor tacksamhet att mina döttrar klarat sig. Och många tankar till offren!

Mamma C sa...

Det är så hemskt det som hände igår. Men det var heller inte oväntat att något sådant skulle ske. Man är inte säker någonstans längre här i världen.
Kram, hoppas din lördag blir toppen nu.

Ölandsvindar sa...

Man förstår inte vad som rör sig i deras hjärnor. De är förmodligen helt felprogrammerade. I dag ska vi i alla fall göra något roligt. Min bror fyllde 60 år i fredags och kommer ner till sitt sommarhus på södra Öland i morgon. Vi ska åka ner och ställa en stor korg med delikatesser och blommor på köksbordet i hans hus. Vi har nyckel för att kunna se till huset ibland. Hans födelsedag blev inte som planerat. Hans "fästmö" hade planerat en heldag på stan med middag och Operabesök som avslutning. Så blev det inte. Istället fick de gå från Kungsträdgården (hon i höga klackar)till släktingar på Södermalm. Där festade de på hämtmat och blev så småningom hemkörda av snäll släkting.
Ha nu en skön söndag! Kram /Kerstin

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa så tråkigt att det händer💚 Hoppas allt är bra med dig Hajan! Kul med besök för dig...kramar Gunilla

Ann i Vilhelmina sa...

Ja det är mycket sorg. Att sånt här händer i andra länder är fruktansvärt, men det är dock en bit ifrån oss. London känns nära då vi precis nästan hade gått där det hände, men nu här. Barnen i bussen. Min pappa. En vän till Nans vän. Så ung så onödigt. Ändå känns det gott att se när hela Sergels torg fylls av människor som vill söka gemenskap. Och alla människor som öppnade sina hem, bjöd på mat, skydd, skjuts. Hoppas din lördag blev fin trots allt. Stor kram till dig.