måndag 17 april 2017

Nu är Påsken finito, Pizza avslutning

Idag kom detta rara par och bjöd oss på Pizza, så
bra det smakade. Dotter och måg ville spendera det på oss. Min son och jag tackade och tog emot.
De var så stora, så min räcker till kvällen med.
De enda tulpanerna i Påsk, tack, tack.
I går kom min granne med världens finaste
Blåbärsris. Det är underbart med detta ris.

Ja nu blommar det överallt här, det är underbart.



Visst är väl Blåbärsris vackert, detta har grannens
barnbarn plockat till mig. Jag blev jätteglad.
Jaa, så här många pizzor hade vi inte i dag, men
bra nära. Det blev en fin avslutning på denna påsk
Jag har inget att klaga på.
Hoppas att inte Ni har det heller, man gör så gott
man kan. Men det är klart ibland hjälper inte det heller. Nu skall Kaffebryggaren på, det skall smaka
med en en äppelmuffins. Tack mina barn  för i dag
kram,kram.
 

4 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Hej Hajan!
Tack för dina kommentarer hos mig ! Alltid lika roligt när du tittat in!
Vilken rar dotter som kom med pizza !
Och visst är det fruktansvärt otäckt det som hände i Stockholm, hemskt och sorgligt .

Tänk att du heter Eleonora ! Det heter vår dotter Karolina i andra namn, ja alltså hon som är mamma till 1-åringen som fått namnet Eleonor .
Ett vackert namn tycker jag. Allra finast med a på slutet .

Ha det så gott
Kramar Anncathrine

Mamma C sa...

Tack själv för en skön dag hos dig. Man blir lite proppmätt av pizza, så här blir det bara lite kaffe och egengjord glass av banan nu.
Puss o kram

Ann i Vilhelmina sa...

Ja påsken försvann väldigt fort. Tror jag åt för mycket lakrits blev så sjuk så jag låg i sängen hela långfredagen. Men inte fick jag sova, de gör en till lägenhet i mitt hus så de var och arbetade gubbarna här. På en långfredag. Så får man väl inte göra? Ser att du fått godsaker du också.

Bitte sa...

Tack för den fina hälsningen hos mig! :-)

Det är gott med pizza emellanåt, både köpt och egengjord. När det gäller båda varianterna tycker jag mycket om tonfisk och räkor på pizzan :-).

Man blir så glad när man får fina blommor, snittblommor förgyller verkligen vardagen! Fint också med blåbärsris till tulpanerna.

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
BItte