fredag 14 april 2017

Men vad är detta L Å N G F R E D A G Kanske, men det är bara att bita ihop.


Så här känner jag mig i dag, sovit "skitdåligt", har varit vaken mycket. Har varit uppe och gått för värk. Jag gnäller inte, det följer med min höga ålder. Men sista vändan var
klockan 02,10 då snöade inte ännu. Men mycket kallt
0,4 på min termometer. Så jag tänkte det bliver nog fanken snö. Skippade gröten igen (det är inte bra), men vad gör man, när man inte vill. Det första jag gör är ju att kolla på
datorn om någon av gubbarna varit i farten.
Det  hade han förstås.
 
Det blev Afghanistans tur denna gång IS var träffpunkten.
Hoppas han inte ger sig på Nord-Korea också.

Ni undrar väl vad jag gjort i dag, jo jag har gjort
en Janssons frestelse, tills i morgon. Gjort en god ragu
kan man kalla det för, med god tomatsås till.
Det åt jag i dag, sen har denna åldriga kvinna sovit
över en timme, så skönt det är. Jag som inte kunde
förstå förr varför de skulle sova middag. Men då var jag ung. Hm,jm det kan man ju inte säga i dag.

Jag skall fira Påsken själv i år, joo då jag är bjuden till
ett barnbarn, men tycker det skall vara skönt att
vara själv. Jag har ordnat iväg Påskägg till barnbarnen,
så de inte känner sig åtsido-satta.
Tycker det är synd att de skall få ett sådant jäkla väder.
Men i morgon kan det ju vara lite bättre.
Ruth visst har jag tackat för ditt fina Födelsetack, du var ju
själv så fin och din dotter med. 
Men lilla gumman jag är ingen Festprisse, Det har vi slutat med, det vi dricker är nästan Alkoholfritt.
I kväll bliver det Lets Dance, de är så duktiga en del.
Trevlig kväll, önskar Hajan.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Tråkigt när man inte kan sova på natten på grund av värk. Men skönt att du kan slumra till ett tag på dagen i alla fall. Låter smarrigt det du har fixat tills i morgon. Ja, vi får hoppas att det är lite bättre väder i morgon då vi ska grilla. Ha en fortsatt bra fredagskväll nu.
Puss o kram Mamsen.

Hannele på Hisingen sa...

ibland kan det vara skönt att vara själv, själv hälsar jag på barnbarn