torsdag 20 april 2017

Med en enkel Tulipan på hans 70 ÅRSdag, grattis

 
 
Grattis på 70 årsdagen, det är Björn Skifs som fyller 70 år
i dag. Kan man knappast tro, men så är det. Hörde i går på
TV att han skall fira hela dagen.
 



 
Jag vill höja mitt glas och utbringa en skål till
killen som roat oss så många ggr med både musik och filmer. Så fort allting går nu för tiden, sen
man själv blivit äldre.







 






I går kväll satt jag som vanligt vid min Dum-Burk
för att se på de unga kockarna. Man tror ju knappast
sina ögon eller öron. Vilka Tjejer och killar, så
himla kul, med deras intresse för matlagning.


Det är så roligt att följa dem nu om onsdagarna,
De är från 9 år och uppåt. Fyra har redan försvunnit.


 
Jag har ringt runt i dag till mina väninnor vi
är bara tre kvar nu. Skaran decimeras så
är det ju, vi får leva på minnen. Nu skall vi samlas hos mig, det bliver ingen,  jobbig lunch vi skall bara ha Sill och potatis. Men vi skall ha någon
god bakelse till kaffet. Denna gång bliver det utan Nubbe till sillen, men det får väl gå.
Det är inte värt att utmana ödet, då kan ju skaran
minska igen. Ute hos mig nu i Östergötland
är det bara 7+ grader. Hemtjänsten tyckte
det var lite ruggigt i alla fall.
I dag skall jag bara ha stekt potatis, steker ett ägg
till med, sen bliver det en Frukostkorv till.
Det får duga med både slips och fluga.
 


3 kommentarer:

Mamma C sa...

Tiden går fort framåt. När, det var inte så skönt idag faktiskt. Jag har käkat currygryta till lunch
Puss på dig.

Eva i Dalarna sa...

Björn Skifs 70 år,helt otroligt. Trodde aldrig jag skulle tycka att en 70 årig gubbe såg bra ut men det tycker jag ändå nu om honom. Vet inte om det beror på att jag själv blivit äldre (57 i år) eller att han verkligen ÄR snygg hahahaha.
Sill och potatis - det är gott det! Och vilka pantertanter ni är som ordnar middagar för varandra!

HWIT BLOGG sa...

Ja han åldras inte han...undrar vad knepet är tro?! Sill och potatis är nog det bästa jag vet hi hi! Årets alla dagar!
Här blåser iskalla vindar idag, bäst att hålla sig inne.
Kram från Titti