måndag 24 april 2017

Ibland får man sig en tankeställare, inte så konstgt

I kväll var det ett sådant underligt skimmer över vår
alle`, man kan nästan tro det skall bli åska.
Visst är det ett konstigt var annans dags väder.
Men det jag undrar över var morgon är hur är det ute i världen? Det finns ju  intresse både för Australien och
Nordkorea. Men det jag är mest intresserad över
är ju valet i Frankrike. Jättelarvigt en gammal tant
i Östergötland , som låtsasara kunnig i det mesta.


 
 
Och förstås inget kan göra, men tycka får man väl göra än så länge.
 


Nu är det ju bara dessa två kvar, och det kommer
att bliva spännande.
Detta är ju inte klokt nu har jag letat bilder i en alldeles för lång tid. Klockan är redan 22,35, men
egentligen är den ju bara 21,35. Jag hatar detta
med omställningen  av våra klockor.
Spännande att se i morgon , vad dessa moln har
i sin beredskap. Just nu regnar det, ha,ha det
lovade snöblandat också. Jaa vad skall vi
göra inte ett "jota", det är bara att taga emot.
Innan jag slutar för kvällen vill jag bara tacka mina
duktiga flickor i Hemtjänst, och dotter och måg.
Nu skall bliva skönt att få lägga sig, God natt.
 

4 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Och här blev klockan plötsligt 23.20 - verkligen läggdags. Hoppas du får en god natts sömn!

Anonym sa...

Här är klockan nåra minuter efter 10 på kvällen. Bara 11C. Det är
tredje dagen i rad det har regnat; mer blir det i morron. För en
vecka sen svettades man i 30C. Ingen ordning på allting!

Har tittat på Dancing with the Stars, men det är inte lika kul
som det var för 10 år sen el. så. Nu är kvinnorna knappast klädda,
och männen har ofta öppna skjortor (inget hår på bröstet - omodernt) :)

Betr. politik - det stora är frågan just nu är:
"Vad har Trump gjort under sina första 100 dagar som president?"
Ja, det kan man fråga sej. Hörrudu, Hajan, det är helt OK att vi gamla
tanter håller oss med i vad som försiggår i världen, även om vi inte
kan göra nåt åt eländet, men man kan ge upp tron på att det finns
massor med goda människor. Tyvärr är de maktlystna vanligtvis inte
medlemmar i den gruppen. Hej, vi gör det bästa vi kan. Kram och
gonatt från
Ruth i Virginia

Mamma C sa...

Ja, det är mycket lustigt som händer ute i världen just nu. Både politiskt och vädermässigt. Ha en bra tisdag, puss o kram.

Polargrevinnan sa...

Jag är nyss hemkommen från min dagliga promenad. Någon måste gilla mig, det började inte regna (snöblandat) förrän jag kom till porten. Idag gick jag
till en ICA-affär som styckar sitt kött själva. Jag köpte fläskfilé, som
vi skall ha ikväll. Det är herrn som står för middagen.
Jag håller med dig. Det är en orolig tid vi lever i. Jag följde också
valet i Frankrike. Hoppas att Macron vinner i andra omgången. Med La Pen
som president vet man inte vad som sker. Gå ur EU blir inte bra och det är
ju det hennes parti vill.
100 år blir jag inte, men visst vore det roligt att se hur barnbarnsbarnen
har det. Jag har nog inte så bra gener. Min riktiga pappa dog när han var 60
och mamma blev 77 år. Men så klart vi ska kämpa på- eller hur.
I kväll skall jag försöka göra något inlägg på min blogg. Jag tror att det skall handla om hur nyttigt det är att skratta. Eller blir det något om
resorna vi gjort.
Nu tittar solen fram. Det är verkligen april-väder.
Ha det bra.
Kram Viola