söndag 16 april 2017

Hu, så kallt det var i dag då, men

Hur tusan skall Ni ha det? Nu bliver det varmare igen inte
en dag för tidigt. Till och med solen undrar, skall jag skina
eller skall jag vila i moln.
Snön ligger kvar på gräsmattorna, men den försvinner snart,
efter lite solsken.
Nu är det redan dags att plocka undan Påsk-sakerna, varje
gång tänker jag kanske vi ses om ett år igen. Det brukar
jag säga till mina tomtar efter julen med.
Man bliver lite lustig, ju äldre man bliver.
I morgon bliver det Pizza dag här, mina barn kommer
så kan vi ta det tillsammans, då kan vi äta på locken till
Pizza-kartongerna. Jag bakade Tosca-muffins i går, de
blev bra i alla fall. Jag åt inte min middag förrän till
Lars Kroners femteklassare. Då tog jag min Jansson , varför
gör man inte det oftare. Det är ju så gott.


Det tråkiga med det är, att nu är ölen slut. Men de
har lovat att handla hem åt mig i morgon. Jag
har redan gjort en nota. Tack för alla tack på mailen,
det var rart gjort. Ett barnbarn ringde i går kväll och
tackade för sitt ägg. (kanske föräldrarna föst på lite)
Men det spelar ingen roll bara att höra deras röst
är ju trevligt. Som ni ser bliver det mycket tal om mat. I dag har jag tagit fram klippt gräslök, så
det får väl bliva Sill och potatis.  Jag har ingen färsk
potatis, men den är så fin den gamla fortfarande.
Då går min sista Ölburk. Förlåt det har jag redan berättat ser jag.
 Jag ser på Talang just nu, och jag bara bliver så rörd man tål inget förrän det kommer
en lite tår.  Nu slutar jag "Bingolotto " börjar
kl 18,00. Nej jag har ingen lott.  Men jag kör ändå.
Vi hörs snart igen. Måste vila upp mina känslor lite.


2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, vädret är bra lustigt just nu. Imorgon blir det pizza och det är klart vi äter på locket då.
Kramis på dig.

Bitte sa...

Hej!

Hoppas allt är bra med dig och att du har haft en fin påsk! Här har det varit lugnt och skönt och jag har inte gjort många knop.

Jag håller med om att det är gott med Janssons och precis som du skriver borde man göra det oftare. En gång gjorde jag en variant med lax i som också var rätt god.

Idag ska vi åka till stugan för att titta till så allt är OK efter vintern och efter det ska vi hälsa på mamma och pappa som inte bor så långt därifrån.

Ha en fortsatt fin annandag påsk!

Många kramar
Bitte