onsdag 12 april 2017

Har varit på en härlig PÅSK- LUNCH hos min granne i dag

Nu är det dags att önska EN GLAD PÅSK mitt i all
röra. Jag hinner banne mig inte med, men vad tusan gör det då. I dag var jag hos en granne på mat, en
underbar Fisksoppa. Med alla havets läckerheter
det var inte bara fusk med lite fisk och några räkor.
Nej det var Spätta, Lax, Torsk, Musslor, goda
Grönsaker , Chili, god Fiskfond. Till detta jättefint
Vitlöksbröd, allt inhandlat på Willys.
Vi började det hela med Marinella vinet och goda
kex med fin ost på. Royal blue

Vi hade ju mycket att tala om, efter allt som hänt,
och i vår ålder närmare 90, så vill man ju
förändra Världen, ja i varje fall tror man det, man
tror ju att man är klokast av alla.
Hörde för en liten stund sen att det varit bråk här
i Norrköping, i en Galleria, i kväll där de skjutit.
Nu är vi inne i en ond SPIRAL. Tänk att det måste
vara så svårt, att leva sida vid sida. Men som jag säger, kan de inte leva sams hemma i sina
länder går det ju inte någon annan stans heller.
Hoppas att det får vara lugnt, tänker på alla barn
och barnbarn. Vi hoppas väl på en bra Påsk i alla fall.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Så gott med fisksoppa med en massa god fisk i. Hörde nu i morse om bråket på Galerian. Inget vidsre påskväder som vi verkar få. Puss o kram på dig

Anonym sa...

Du är en riktig festprisse, Hajan!
Kul att komma ut - det är det som håller en i form på gamla dar. :)

-Undrar om mitt mejl med födelsedagsfoton kom fram.

Nu ska pianot tunas, äntligen, och sen blir det jobb på "mitt" loppis.
Blir det flyg till Blåkulla för dej i morron,månntro?

Ruth i Virginia

Eva i Dalarna sa...

Glad påsk önskar jag ifrån ett kyligt Dalarna. Och för mig blir drt till att jobba långfredags och påskaftonsnatten. Minns inte när jag sist var ledig en hel påsk!
Men nu på skärtorsdagen är jag ledig så ikväll blir det ett glas vitt och så får vi se om det kommer någon påskkärring. Godisskålen är laddad i alla fall!

Nette Cecilia sa...

Oj så gott du ätit .förresten åt jag gott i kväll med ,stekt röding bearnaise sås potatis och sallad till .
Vi har det så kallt ute nu att det känns som knivar i ansiktet men solen skiner ,Glad påsk till dig ,nette

Annes vita rum sa...

Kikar in och lnskar dig en Glad Påsk goa Hajan🐥🐤🐣 kramiz

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa du har så rätt,kan dom inte vara sams på ett ställe så hjälper det ju inte att vara det i Sverige heller...Man blir allt lite orolig över allt som händer.Det lät så smarrigt med soppan,mmm. Jaa du idag har jag bloggat lite igen,i eftermiddag ska vi ha fest för pappsen som fyller 90 nästa vecka.( Men då ska han ha kalas på sitt boende) Härligt! Ha nu en underbar påsk! Kramar Gunilla ♥

Tummelisa sa...

Glad Påsk önskar jag dig! Hoppas du får lite god mat. Här ska det bli lite småvarmt, sill, inlagd strömming, ägg,helgskinka osv.
Inget vidare väder vi har fått, lite tråkigt när man är långledig. Trodde vi skulle kunna sitta ute...
Ja, ja vädret rår man inte på, och det finns värre saker som händer.
Ha det gott!
Kram Tummelisa