lördag 1 april 2017

Fy vad jag tycker illa om dessa poängsättningar på Coop.

I dag kom dotter min och mågen med nybakta Äppelmuffins,
hur goda som helst, två påsar fick jag . tusen tack .
Jag bad om hjälp med ändring av min klocka på datorn.
Då fick de se alla erbjudanden från Coop, jag sa det skiter jag i, jag förstår inte detta i alla fall. Jag erkänner att jag
inte är klokare än en Femteklass, och förstår inte ett skit.
Det var en flicka som visade mig en gång i en apparat som
är i affären, att man kunde välja vilka varor.

De åkte och handlade och de förstod allt sammans, man är
för gammal för sådant där. Jag har handlat sen 1951 i denna
affär, men detta är det värsta system de har haft någon gång.

I går var det ju Lets Dance, Hajan har blivit tråkig, nu gillar
hon inte det heller. Jag vill inte skriva något ofördelaktigt
om någon, men fy så trött jag bliver på en del.
Det var så bra i dag fixade min dotter hem Påskägg
som jag hade skrivit upp på notan, och godis som
hon skulle fylla i äggen. Det är ju Påsk då skall alla
snälla barn få ett var sitt ägg. Det finns inga elaka barn, så det så. Ett av mina barnbarn
ville jag skulle göra en snittslad bana för att leta efter äggen. Sista gången var faktiskt här nere där jag bor
nu.


Har sett på Lasse Kroners program det var lagom
i kväll. Tyvärr har en älskad skådespelare igen gått ur tiden- Det är många kända personer som gått urtiden 2017.


Vi tackar för alla roliga stunder, som Du roat oss.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Håller med dig, att ibland krånglar dom till saker till det sämre. Precis som detta poängsystem på Coop. Men vi fixade det till slut och billigt blev det när vi handlade.
Ha en fin söndag nu.
Kram på dig

Tummelisa sa...

Har liksom du haft problem med detta poängsystem som Coop har införskaffat. Men, vi fick tillbaka 200:- på vår senaste resa till Gran Canaria+att vi fick Coop-rabatt när vi beställde resan. Men, det tog ett tag innan vi förstod hur vi skulle göra. Jag bad om hjälp i affären. Tänk att allt måste krånglas till.
Idag är det soligt och skönt, det finns hopp om våren.
Tycker också att det är sorgligt att Gösta Ekman gått bort, han var inte så gammal heller. Snart är det inte många kvar av de äldre duktiga skådespelarna.
Ha nu en fortsatt fin vecka!
Kram Tummelisa