söndag 23 april 2017

En underbar morgon, än så länge, men man vet ju inte ?

 
Tänkte på Dagny Carlsson i dag, nu fyller hon snart
105 år, den 8 maj. Har även en släkting som fyller
100 år i år. Men vi har inte samma gener, det är på
min mans sida.
Dagny berättade i en veckotidning, att hennes liv började när hon fyllde 100 år.  Hoppas de gör ett
program om henne nu också. När hon bliver 105 år.
Hon har många som kommenterar hos henne, på
bloggen, flera hundra.



.
 I går var sonen hemma hos mig, vi åt vår lax med
citronsås. Tänk att man inte tröttnar på den maten.
Det tråkiga med det var, att jag gjorde i ordning 2
burkar med rester åt oss. Jag hade lagt dem i var sin plast bunke. I min bunke hade jag bara en ruta Lax
och 2 små potatisar.  I går kväll när Femteklassarna var
på TV tog jag fram, min bunke. Men oj jag hade
grabbens matlåda här. Mailade omgående till honom,
så han skulle fixa någon annan mat.


 
Nu är det fint på min balkong, men har inte några
Pelargoner ännu det får vara ett tag till.

 
Eljest börjar det bliva vackert i alla fall, min fina
fönster prydnad som min dotter gjort, fick byta plats
med Påskkäringen.

 
 Mitt Hörnskåp har fått en knäpp, det har väl varit
för kallt, för dörren får jag inte upp, det har
slagit sig.
 Jag är nog som Dagny lite, när min älskade
gubbe dog för 5 år sen, blev bloggen en riktig vän till mig. Tycker om Er alla förstås, men Ruth från Virginia, Eva i Dalarna, och Tummelisas inlägg,
Men lilla Rantamor , vad håller du på med ?
Underbara Gunilla med Bakdukarna, och Vivianne
hoppas din data bliver frisk någon gång. Alla ni som
har en blogg, skriver jag ju hos.
Datan ärvde jag från ett barnbarn, " skitsnällt"

I dag skall jag ha Pannbiff till middag, men
den har jag tröttnat på, om jag skall vara ärlig..
Ha nu en trevlig söndag, önskar Hajan.
 


3 kommentarer:

  1. Halloj, vi åt fisk igår med. Hos oss var det fisksoppa som serverades. Visst är det kull med alla bloggar som man följer och så alla små kommentarer som man får ibland. Ha en fin och bra söndagskväll, vi hörs i morgon.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Eva i Dalarna23 april 2017 20:43

    Åh jag tycker om dig också Hajan. Tycker sååå mycket om dina inlägg, ju längre desto bättre. Det är så roligt att höra vad du har för dig. Nu är jag just hemkommen från en vecka i Lund, har åkt bil hela dagen, så nu sitter jag i soffan och slöar framför tvn. Mästarnas mästare är det på gång! De verkar vara mycket i vatten ikväll!

    SvaraRadera
  3. Å pannbiff som är så gott. Ja Dagny är en härlig "tjej". Det är ju aldrig försent, får nog gå in på hennes blogg och kolla.

    Ha en trevlig måndagskväll.

    SvaraRadera