måndag 3 april 2017

En lärorik middag, plus annat på Tv

Nej, nej det är inte jag på bilden, men känner mig lite hemma där ändå.
Jag har letat efter min " Påskkäring " men den är borta, förmodligen kommit upp på mitt vindskontor.
Min påskkäring var så här vacker nästan. Köpt på Guldfynd för 100 år sen, nej nu tog jag väl i. Satt mig och åt middagen i vardagsrummet( och min älskade tv ). Stekt potatis, falukorv och ett stekt ägg.
Det var ski--gott. Då var det en svensk gammal
film " Saltstänk och krutgubbar ".  Det kunde inte bliva bättre. Som den TV nörden jag är, så älskade jag filmen.

 Sen har jag sett Solbacken, kommer ni ihåg den bra
serien från ett äldreboende. Mannerheim gjorde ju den
precis på pricken, med en del saker, som hände där.
Oj, oj Jisses hur skall det här gå kl 20,00 kommer Vem bor här, ett bland de bättre program på SVT.
Så avslutar jag med Bonusfamiljen, där kan det väl bara
gå åt H------vete, Nu hör jag hur det grymtar i leden,
ser hon bara på tv, nej jag gör lite annat också.
Vem bor här då ? Joo det är ju jag vid mitt köksbord
så det får sluta min kavalkad i dag.
Vill hälsa till dig Tummelisa som skriver så trevligt till mig ibland, det är några år vi talat med varandra nu.
Nu skall jag brygga mig lite kaffe, i morgon
är en annan dag, då får jag skippa TVn.

Måste lägga till en rad.Slutet blev ju jättebra , Hut går hem
kan man säga, Det är Bonusfamiljen jag talar om.

3 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Fint kort på dig vid köksbordet!

Mamma C sa...

Tycker det slutade rätt så bra faktiskt. Men nu kommer det ju ytterligare en säsong av det.
Kramis

HWIT BLOGG sa...

Jag måste säga att det ALLTID är så kul att kika in till dig och jag får mig oftast ett gott skratt också!! Finaste påskharen ju!
Oj så gott det lär med potatis, korv och ägg, det middagstipset knycker jag denna tisdag...
Kram från Titti