torsdag 6 april 2017

Egentligen har jag inte tid, men jag tager mig tid

Nu börjar det bli dags, med både det ena och andra.
Dotter min har lagt upp Strykjärnet som en ny Header,
vi får se hur det bliver .

Hon frågade mig vad jag tyckte, vilken jädra tråkig "morsa "
hon tyckte inte alls, MEN NU 21,10 ÄR MAMMA H glad,
åh min lilla tös, vilken fin Header, det var ingen rivningskåk längre.  tröttna inte på mig, Vi ses på Söndag.


 Är lite purken i dag, har nu suttit
vecka ut och vecka in för att kolla på kock-aspiranterna.


Jag har hållit tummarna för denna kille hela tiden, det bliver ju så, man får sig en favorit, men tyvärr det blev
inte så. Hon som vann var ju van, hon har ju varit med på ett annat program på TV 4 också. Men då var det inte mat,
då var det herrar som gällde.



I morse var det premiär för Fröpanelen på TV 4a jag
älskar det programmet.
Göran Greider, Viktoria Skoglund och Mikael Bindefeld.
Göran läser alltid en vers eller dikt han gjort, denna gång
om Växthus, och jorden över huvud taget. Åh vad jag njuter,
vilken kille underbart. Nej det är inget farligt, man bliver
så här tokig när man fyllt 80 år, då börjar det pocka på.



 
Finns det något så härligt som Klöverblomman, vilken färg,
Denna bild har fått taga hos Nette Cecilias blogg, för länge sen.

från gamla Hajan. En extra hälsning till Ruth i Virginia,

Ilse i Göteborg, Vivianne o Acka, Stavsjöborna och
Graversfors. Lilla Anne i Gbgs periferin , till Vivianne
hittar inte det gamla som skrivits,





3 kommentarer:

Mamma C sa...

Gnällig får man vara ibland. Man kan inte vara tipp topp förjämnan. Jag ska hitta någon annan bild över Norrköping som jag tagit. Puss o kram på dig.

Agnes och Vendela sa...

Härliga Hajan!

Polargrevinnan sa...

Ser att det är på tiden att jag hör av mig. Vi får inte tappa kontakten.
Jag är lite av periodare när det gäller bloggandet. De senaste veckorna
har jag hållit på med en fortsättningskurs i bridge. Jag har alltid
gillat kortspel och har lärt mig spela bridge på gamla dar. Lite trögt
är det ibland. Min son sa till mig, att fast man är till åren kommen, så
kan man lära sig nya saker --- det tar bara lite längre tid. Jag instämmer.
Jag har planterat på balkongen idag. Påskliljor och penséer. Vi har
inglasat och herrn i huset har putsat alla rutorna. Jag ville leja bort det
men de pengarna kan vi använda till något roligare, tyckte han.
Är solen framme kan vi sitta där ute. Jag tog några bilder,som jag ska lägga
ut på bloggen, så får du se hur det ser ut.
Vad trevligt att få lite hjälp med bilder och man får ju tycka olika,
eller hur?
Ha det bra och GLAD PÅSK om vi inte hörs innan dess.
Kram Viola