onsdag 12 april 2017

Dymmelonsdag och bara 2,5 +, man kan undra

Så här var månen när jag gick till sängs i går. Så konstig med , den nästan låg på taket, på grannhuset.
Den lyste mer gul än vit, men mycket senare var det som vanligt. Så här------
Vet inte om det syns, men det var ett mycket underligt
ljus runt den. Kollade alldeles nyss på min yttertermometer
där är det bara 2,5 +.

 
Så här ser det ut hos mig nu, flera kvällar. Så in i helsicke, vilka långa ben de har. Men oj bråttom,
bråttom . Jag tycker det är härligt att vi åtminstone
har något mer än skator och kajor. Jag har inte sett
en ända Sädesärla ännu. Granntanten har mött den,
men det är klart de kommer ju inte in på balkongen
och presenterar sig.
I dag skippar jag gröten till frukost, tager mig bara en " macka " och lite kaffe. Hajan skall gå bort
till en granne över gården, på middag. Det är alltid
lika spännande, " pst, jag tror på Sill och potatis "
Nubben har vi slutat med, det törs inte fanken,
blanda ner det med våra mediciner. Det är skit att
bliva gammal på så vis,  men jag tycker det är roligt
att upptäcka allt annat, nu hörs vi imorgon ,Hajan.


3 kommentarer:

Mamma C sa...

Nej månen missa jag igår. Idag är det ännu mera skitväder. Det är som snöglop det som kom ner nu från himlen. Ha en bra dag och hoppas det blir sill. Puss o kram 😚

Ann i Vilhelmina sa...

Blev det sill? Vi fick röd och blåa ägg till maten idag, de blå såg riktigt giftiga ut, så hjärnan sa: ät inte. Och det gjorde jag inte heller. Tittar du på de små kockarna i kväll? Kram

Hannele på Hisingen sa...

tre grader är det på natten här