onsdag 26 april 2017

Alla , alltså vi två var jättenöjda på lunchen

Det blev en trevlig lunch i dag när min granne kom på
besök. Som vanligt trevliga presenter. I dag var det
ett stort fång Purjolök, att fixa till och lägga in i frysen, tack,tack. Inte nog med det så fick jag gott
Vitlöksbröd att rosta.
Jag bjöd på Sill och Potatis till lunch. Haffe och en
Budapestbakelse till kaffet, det tycker vi båda om.

 
Det blev vanlig Matje-sill och en burk med Senapssill.
Jag hade både vitlöksbröd och ost-kex, ostar hade jag fixat goda, jaa bara 2 sorter men det räckte.
Vi började med en liten drink med  Martina och
Äpple-cider, precis lagom för 2 tanter över 85 år.
Eljest är det ju jätteviktigt med en nubbe till, men
tänk vad man vänjer sig.
 
Så var det som vanligt Tomater, Vit saltgurka, Slanggurka och lite annat smått och gott, rädisor till exempel.
Sen hade vi ju lite av varje att tala om, sen sist vi sågs. Bland annat att jag åkt av min säng, på det hala Sängöverkastet i siden. Jag kom ju inte upp
själv heller, så glad jag är att det inte blev ett
nytt benbrott. För Hemtjänsten fick hjälpa upp mig.
Stackars mina barn, det bliver ju oroliga med, skit
men så är det.
 
Nej nu skall jag ta en god macka med mina små
lyx ostar på. En kopp kaffe till så är kvällen räddad.
Ha det så bra, nu är det snart dags för småkockarna.
Var rädda om er, och ta det lugnt.
 
 

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Som vanligt har ni både ätit och druckit gott på era träffar. Ha en fin kväll, slår en pling i morgon.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Vilken jäkla tur i oturen att du inte bröt nånting när du föll.
Förstår att ni hade lite att prata om,du och grannen. Och som vanligt åt ni gott!

Days by Johanna sa...

åh så härligt ni hade det, mycket gott och mumsa på!

Vilken tur du klara dig utan några benbrott när du trilla av sängen