tisdag 21 mars 2017

Vilken vacker morgon, det måste ha vräkt ner med regn

 
När jag kom upp i morse 05,30, så var mina
balkongfönster underbara. Hela fönstren fulla med gnistrande regndroppar. Tog fram min lilla Canon
för att visa, hur vackert regndroppar kan vara
Men då skall man nog ha en annan Kamera.
 
Eller kanske en annan fotograf också, det skulle
nog inte skada. Det måste har regnat väldigt mycket
för hela gården är full med  vattenpölar.
Har suttit ett tag nu på morgonen och lyssnat på
Frankrikes valvaka från i går. Jösses jag tycker våra
riksdagsledamöter  är jobbiga att lyssna på ibland.
Men det är lika överallt i vilket land som helst.
 
 
 
Nu skall jag börja förbereda för nästa middagsgäst,
det bliver ju min granne. Vi har ätit tilllsammans i
cirka 4 år. Kände inte henne förut, vi träffade
varandra på det sjukhem som våra män bodde på.
Det roliga var at vi bodde på samma område, så
allt blev ju lite lättare. I morgon skall jag bjuda
på Rantamors recept på Fiskgratäng. Det kommer hon att gilla. Det är troligt att bara prata med varandra, hon är en väldigt aktiv kvinna. Är med
på allt som händer här omkring. När hon går på olika möten, går jag till min TV och de möten jag har där.
Ni kanske tror jag är folkskygg, icke sa Nicke.
Men tycker det är bökigt med min rullator ibland.
 
Fast utan den skulle jag inte klara mig, så är det.
 
 
KRAM  FRÅN  HAJAN  PÅ VARDAGSPRAT.


 

2 kommentarer:

  1. Ja det syntes att det hade regnat rejält i morse när man gick till jobbet. Hon blir säkert supernöjd för den goda maträtten du bjuder på i morgon

    Kram på dig 😊

    SvaraRadera
  2. Tänkte att du vunnit nån miljon eller så när jag hörde att det var Åby som vunnit. Här är regn i dag men våren är på väg, ska bli så fint att få uppleva våren här nere, ser fram emot vitsippsbackar. Kommer ihåg när jag och sonen din cyklade till er i Åby, när vi cyklade förbi alla vitsippor, så underbart vackert. Hoppas gästen blev nöjd med maten, här ska vi äta korvstroganoff.

    SvaraRadera