lördag 18 mars 2017

Underbart väder i dag med, men men ,vi får se

Vilken underbar Fredags morgon, jätteskönt väder.
Solen stod högt på himmelen inget att klaga på.
Som Ni ser är muggarna tomma, jag drack inte ute på Balkongen, så skönt var det inte.
Soligt var det också, men min inglasade kuvös
är väldigt otät. Tordes inte prova eftersom jag är av med snuvan och nysningarna nu. Men det kommer att bliva så fint när allt är klart.
I dag är det Lördag och solen står lika högt i dag.
Men tror det bliver ändring på det var efter.

Det var ju Lets dance i går, Anders Björkman tyckte
t var orättvist att Mikaela åkte ur. Nu är det ju så att, folk måste rösta, hon hade väl inte så många vänner som kunde det. Håller med om knasigt system.
Det är ju inte så länge sen hon öste över otrevliga
saker över sin motståndare i boxning. En del glömmer inte sådant. Jag för min del var glad att Johannes Brost blev kvar. Men jag röstar inte längre,
det kostar kan jag tala om.
Jag skall inte klaga, det ligger inte på min lott, men
det blir väldigt mycket med Tilde, hon tager över för mycket.
Stina Wolter tror jag på, härliga tag både verbalt
och dansant.
Men det är något som inte är sig likt ??? Kanske man börjar bli  bortskämd, på olika serier. I kväll är det
Bättre än en Femteklassare, det gillar jag. Men  så är
det Talang också?? Var för gör de på detta viset.
Jag skall fixa till Kycklingfile`n tills i morgon.
Skall fixa till allt i dag, nej nu ljuger jag, rosta de
härliga grönsakerna gör jag i morgon. Ha,ha det
kommer bild på Söndags kväll, egentligen "skiter "
Ni ju i detta, men så är det i alla fall.



 

Den här personen ville inte ta lilla Fru Merkel i hand,
har han inget folkvett, jo det är klart han har, Han
kanske har svår handsvett, och ville inte taga i hand för det. ( det får vi väl hoppas, man gör inte bara så ) Det var allt från mig. Ett särskilt tack till Ruth
från Virginia, tusen tack för kommentarer och mail.

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Idag verkar det inte blåsa i alla fall och solen kikar fram i mellan molnen. Tycker programmet är helt okej, men fel åkte ut, helt klart. Här får det bli Talang ikväll och i morgon kommer vi och äter hos dig.
Puss o kram och ha en skön lördag.

Anonym sa...


Det finns repris program på femte klassare som går måndag 20/3 13.20.
Talang repris söndagn19/3 11.30.
Det är bra.
Ha en bra dag.
Elise

Rantamor sa...

Hej lilla Hajan, så trevligt med dina bligginlägg om vardagen, gillar det verkligen.
Fint du har det på din inglasade balkon/altan, det där blir nog kanon till sommaren då du kan dricka ditt kaffe där ute.
Sen till Lets Dance , jag håller ju mina tummar för Anja Pärson, hon bor ju här uppe med sin lilla underbara familj, dom är så gulliga.
Men jag gillar också Stina den fina, hon är också en favorit.
Lite lessamt att Mikaela åkte ur så fort, hon är nog lite missuppfattad som människa tror jag, inte så omtyckt bara för att hon har attityd.
Och den där Trumpen Pumpen han ställer till det mer å mer med sitt presidentliv....är nog ovärdigt detta ämbete kan ju jag tycka. Inget hyfs och ser ned på folk och utövar en väldig härskarteknik !!

Ikväll ska jag se talang....
Vi har haft ett underbart väder idag med sol och blå himmel...

Tjingelingen från Rantamor.

HWIT BLOGG sa...

Man får sig alltid en dos glädje och uppdatering när man kikar in på din blogg!
Satt just och funderade på vem som åkte ut igår (jag hann ju somna innan det var slut!) och ja Tilde är ju lite överallt nu och syns...vet inte riktigt...
Trump kör sitt race och ja vad ska man säga, gäsp?
Näe nu tar vi kväll!
Kram från Titti

Anonym sa...

Nej, där har du fel, kära Hajan, Trump har inte nåt folkvett,
tror inte han har nåt vett alls. Merkel var hans INBJUDNA gäst,
och han uppför sej som en 9-åring, som säjer "Nej, mamma, jag
VILL INTE ta den där tanten i hand." - Beundrade Merkel för
sitt värdiga uppförande gentemot en super-knöl!

Roligt att du har så vackert väder. Här är det nåra grader över 0,
och duggregn. Tur nog var det jätteskönt i går. - Dags för frukost!

Ruth i Virginia