lördag 25 mars 2017

Vårvindar friska, leka och viska, nu "blir" det vår


Vårvindar friska leka och viska, ja nu börjar det i alla fall.
Det är inga dåliga vindar heller. Hemtjänsten talade om
att nu är det banne mig inte var skönt ute.

 
Så är det dags för ändring av våra klockor. Jag har redan gjort det, nu tycker inte jag att det spelar någon roll.
Tycker bara det är jobbigt, om jag skall vara ärlig.
Här är det ju blandtid kan man säga, man går ju upp ett par gånger på natten, dels för värk och andra behov.
 
Bakade en gammaldags Äpplekaka i dag, som man gjorde förr, utan ägg. Den blev så god och saftig, hittade en
påse med skivade äpplen i frysen. Denna kaka har inte jag gjort, bilden lånad på Google, men min ser ut precis så.

Har haft en trevlig stund av Sverige.Vitrysslans match.
Där vi vann , det va väl bra, men gnällspikarna tyckte
vi skulle ha vunnit med fler mål. Nanskog har alltid mycket att säga om laget. Sen var det ju Femteklassarna som jag
tyckte var riktigt bra i dag. Så härligt, en tös vann mycket
pengar till sitt bröllop. Prästen före henne vann 60,000:-
tyckte det var så roligt , hon var från Hönö, det känner jag väl till.  Men nu känner jag att det är dags att sluta med
bloggen för i dag. Eftersom jag sparar detta som i en dagbok, vill jag Försöka få ner något varje dag.
I morgon är det Våffeldagen så då kör jag väl ett par laggar
det brukar ju alla tycka om i alla fall, god natt från Hajan.

3 kommentarer:

  1. Nej, det var inget vidare skönt igår när vi tog lite frisk luft. Få se om man vågar sticka ut näsan idag också. Men det är ju lite molnigt ute och blåser ser jag att det gör i flaggan som finns på gården. Ha en fin söndag.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Eva i Dalarna26 mars 2017 15:54

    Idag,söndag, är det riktigt skönt här där jag bor. Visserligen blåser det men inte så kallt, solen skiner och det är 17 plus. Blev en härlig promenad till affären!

    SvaraRadera
  3. De kalla vindarna kan förstöra ett annars vackert väder. Yllemössan och vantarna får hänga med ett tag till när jag tar min promenad runt Ölands norra udde. Ett par våfflor blev det här också under helgen och självklart tittade vi på "femteklassarna". Nu ska jag snart ut i solen. Ska bara ringa mamma först och höra hur det står till där. Hon sitter säkert och rullar upp håret nu för på måndagarna är det Canastaspel på eftermiddagen.
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera