tisdag 14 mars 2017

Vad tusan är det som hänt? Jag bara nyser

Blev faktisk lite orolig i går, jisses vad jag har nyst
och näsdroppat. Jag störde mig själv (och kanske grannarna) i går kväll.

Jag som inte varit ute, men min lilla Hemtjänst-tjej
sade för en stund sen. Det är nog vi som spritt
detta nysande. Skit samma, det får väl gå över.
Det stör mig mera vad Kajorna håller på med.
De har fått ungar nu, kollade igår på dem, de är väl
osams, bara störtdykningar på dessa som håller på 
att lära sig flyga. Det är ett hårt liv att vara Kaja och
Fiskmås. Skatorna skall vi inte tala om, de hackade bort huvudet på dem.
Det var minst 20-30 st som dök kring de små
ungarna, men de satt kvar. Hua mig så skönt att
man inte blev fågel. Som ni märker rör det på sig
hos madamen här på landet. I dag skall jag se
en gammal film med Sickan Carlsson och Karl Arne Holmsten, Dans på rosor heter den.
Så fort städningen är klar här, skall jag steka pannbiff, det bliver mumma för gumman här.
Ha det så bra önskar Hajan
Tack Ewan för bilderna.

3 kommentarer:

Maria sa...

Hejsan Hajan!
Förkylning är ju aldrig roligt att dras med men kanske goa pannpiffar kan pigga upp.
Här i Dalsland är det ruggit idag men får väl ha förtröstan....snart e de vår.
Såg snödroppar igår ett vårtecken god som något. Har varit lite dålig det sista halvåret men tror jag börjar piggna till så smått. Blir pensionär den 1 maj ser fram emot detta. Skall också flytta igen till ett samhälle så det blir närmare till bekvämligheter. Nu när jag blir helledig kanske jag får igång bloggen igen, ja vi får väl se.
Önskar dig en fin vecka/kramkram

Mamma C sa...

Vad trist att du blivit förkyld. Inte kul att snora och hosta. Hoppas det snart går över på dig.
Puss o kram och krya på dig.

Tummelisa sa...

Här är också lite snuvigt. Pannbiff låter gott, här blev det köttbullar och makaroner. Fy vad det har börjat blåsa, tycker inte om blåst, blir orolig av det.
I helgen har vi haft vår "amerikanare" hemma på snabbesök. Vi hämtade och lämnade honom på Skavsta i Nyköping. Han arbetade förra veckan och denna i Italien, och fick ledigt i helgen för att åka till Sverige. Vi har inte setts sedan i somras, bara via telefon. Det var så roligt att få rå om honom lite. Nu är det som vanligt igen, tomt blev det.
Idag ska vi se sista delen på Badhotellet. (Vi)jag tycker det är så bra. Sedan ska vi väl som vanligt tävla med varandra i "Vem vet mest", som vi gör varje kväll.
Ha det nu så gott resten av veckan.
Kram Tummelisa