lördag 4 mars 2017

Tänk om jag inte hade min TV, det skulle vara pyton

Ett stort tack till dessa parhästar, tack för alla trevliga fredagskvällar med er " På Spåret ".
Det var dessa två par som gjorde upp det hela.
Jätteduktiga, men Johan Hilton och
Kristin Lundell var ett strå vassare.
Sen var det Kalle Lindh och Isobell Heardy-Kamptz.
Man riktigt hörde, hur det jobbades i deras hjärnor.
Jaa det låter väl lite i överkant, men bra nära i alla fall.
Har nog aldrig sett någon så glad som Johan Hilton.
 
Sen var det att hämta nytt kaffe och Fralla macka
med god ost på, för nu var det dags  för Skavlan.
 
MIna fredagar är heliga på något vis. Tycker om när människor berättar saker och ting. Det var 3 trevliga
besök hos Skavlan. Bäst tyckte jag om Björn Skifs,
Kan inte fatta var hans 70 år tagit vägen.
 
Lite roligt, oväntat besök av dotter och måg i dag. Vi har
ju talat om att jag hade fått dit en bild på
hela skrivbordet, i dag var mågen här och tog bort den
 
Som vanligt hade min dotter med sig bröd, denna gång
var det en Semletårta, Här går det ihop sig, vi kunde ju
inte äta upp hela den. Den skall jag spara till Mellon
det bliver jättegott.
Tack min lilla gumma för den.
Nu är det middags-time, det bliver rester i dag, god soppa
med Köttkorv i och massor med grönsaker.
Jag håller inte på Loreen, vet inte vem jag håller på
har slutat att rösta på sådant.  

5 kommentarer:

  1. Eva i Dalarna4 mars 2017 19:50

    God afton. Jag håller inte heller på Loreen, tycker inte hon är bra. Men jag håller inte på nån annan heller. Kommer nog inte att se hela programmet eftersom jag ska till jobbet.
    Antar att du såg skidåkningen idag (lördag), så trist med Kallas brutna stav. Man får bryta ihop och komma igen!
    Önskar dig en trevlig lördagkväll vid tvn!

    SvaraRadera
  2. Tack själv för kaffet och den lite snabba visiten som vi gjorde hos dig.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja nog vore det lite trist utan tv.
    Jag tittar inte på melodifestivalen det har ändrats så mycket och det blir så utdraget. Finalen kan jag titta på.

    Mumsig semmeltårta.

    Ha en fin Söndag

    SvaraRadera
  4. Låter precis som min fredagkväll! Kaffe, god fralla och bra på tv...
    Nä huu tur att Loreen inte gick vidare, så himla märklig låt!
    Önskar dig en lugn och fin söndag nu, alltid lika kul att kika in till dig!
    Kram från ett grått och trist Blekinge och Titti

    SvaraRadera
  5. Skavlan är bra tycker jag och det är också roligt med på spåret men jag glömmer bort det hela tiden. Mellon orkar jag inte alls med i år, den klarar sig nog utan mig :) I går smakade jag faktiskt en chokladsemla, brukar välja den klassiska men nyfikenheten tog överhand och jag blev positivt överraskad. Ha en trevlig vecka, kram Katta

    SvaraRadera