tisdag 7 mars 2017

Skönt få vara inne, med gott samvete

Har ni sett på tusan , vilket väder vi har i dag.
Det blåser halv storm, skulle vinka till min kompis
från fönstret, men hon hade jämt göra att hålla i
kryckan och vandra vidare.
Sitter här och försöker tänka ut något att fundera över. Jag behöver inte sitta länge, känner mig som
en riktig " Gnälltita "Stod och kolla i "frysen ",
 Så bestämde jag mig, för malköttet.
Så bra tänkte jag och gick till nästa dörr, för nu skulle det bliva " Lasagne ". Men det bliver en liten
Lasagne, hade inte många plattor kvar i kartongen.
Alltså matsedeln i dag " Lasagne  " , köttfärssås som
jag kan taga till vanlig Pasta också.
och lasagne bliver det, kan man säga, det bliver en liten form för en portion. Har aldrig gjort så liten
bytta förut. Men man tager vad man haver, sade ju
Kajsa Varg.

Nu är det verkligen fart på småfåglarna, de far iväg
i blåsten, så det ser riktigt roligt ut. Hemtjänsten som kom i morse kom på sin elcykel ( hennes egen )
hon talade om att i dag gick det verkligen undan.
Jag beundrar verkligen dessa flickor, som kommer till oss, för att kolla så allt är bra med de gamla tanterna
och farbröderna. De sitter alltid och pratar ca 5-6 minuter. När der är städning brukar jag få bjuda på
en glass eller en liten flaska Loka.

Då säger jag "god Middag " med min Lasagne.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Ett riktigt busväder som vi har just nu. Här blir det lax i dag.
Kram

Eva i Dalarna sa...

Usch ja här snöar det och blåser, riktigt otrevligt. Vill helst sjunka ner i soffan och krypa ner under filten. Men jag måste ut i ovädret, ska jobba inatt!
Hoppas det snöat klart tills jag ska hem i morgon bitti!
Lasagne är gott!

HWIT BLOGG sa...

Ja äntligen mars men var är våren?? Jag får elda och kånka ved flera gånger om dagen...hårt slit! Lasagne är alltid gott, tror det får blir det till middag idag.
Ha en glad dag!
Kram Titti