onsdag 8 mars 2017

R0ligt med något positivt ibland också, kanske

Kreolsk Köttgryta blev dagens middag i dag. När jag
kom till min vän i dag, så var det så goda dofter i hennes kök. Denna rätt var mycket populär när jag
var ung. Bilden på denna rätt lånade jag från Gogle receptet överst, som Mary bjöd på. 
Jag tog faktiskt bilder vid vårt vackert dukade bord,
men vet inte varför de blev så tokigt.
Det var en månad sen vi sågs, så då hade vi mycket att ventilera.

Som vanligt blev det Budapestbakelse till kaffet.
Så gulligt att hon köpt sådana, hon vet att jag älskar
det. Glömde att berätta att vi hade ost-kex först
med en god utspädd drink till.
Så pratade vi om  alla idrottshändelser, det går ju inte bättre för
de Svenske för att två gamla tanter diskuterar vad håller de på med.

Skall ju i alla fall se Mellon, det sista en hel värld gråter ju för
att Looren inte kom med. Vad talar de om vilken värld är det som gråter. Herregud så larvigt , om hon vill visa brösten kan hon väl
gå med i en nudistklubb. Det är väl en musik och sång tävling i alla fall. Fick " Hänt i veckan " i morse. hi,hi journalisterna får ju
ihop det värsta, törs man titta på " Lets Danse "  Jaa då jag
skall kolla som vanligt, reta upp mig lite på en del.
Det bliver en jobbig helg detta, tänk när jag var ung,
då slogs de i kohagen efter dansen  mycket länge sedan.
Nu skall jag in och ta mig en kopp kaffe och en glass till.
Visst har jag det bra, visst skriver jag för långt. Ni läser som ni vill
nu säger jag tack för denna dag.  kram från Hajan.

2 kommentarer:

  1. Kreolsk mat får man i New Orleans. Gott - för det mesta.
    Budapest bakelsen ser smarrig (smetig) ut, men smakar säkert bra.
    Kul att du har lunch med Mary då och då.
    Jag är med i en grupp - Lunch Bunch - som äter på olika lokala
    restauranger första måndagen varje månad. I måndags provade vi
    en turkisk rest. för första gången. Alla blev belåtna med maten,
    så det blir nog återbesök framöver.

    18C idag; i morron ska det bli ca 4C! Så är det här; som en yoyo
    opp och ner. Nej, nu ska jag ut och ta mej en liten promenad i solen.
    Kram - hoppas du fick mitt mejl med Saigonfamiljen.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Så mycket gott som vanligt när ni träffas. Man Ska inte tro på allt som tidningarna skriver. Hälften är nog sant i dom. ;)
    Puss o Kram

    SvaraRadera