torsdag 23 mars 2017

På den tiden " livet " lekte, 1980---- ja det är länge sen förstås

 
Jaa  vi har förflyttat oss till London, här kommer bara
nostalgi. Bilderna har jag tagit hos Google , mina bilder är i en kartong uppe på vindskontoret här.

Som Ni vet och jag berättat har min " gubbe " och jag rest
mycket. Tänkte på det i går kväll, när detta skedde i London. Vi gjorde en resa på sena 70 talet, kommer inte ihåg , kanske i början på 80 talet. Kommer inte ihåg
exakt datum. Men på den tiden var det bråk jämt
men det var ju med Irland då på den tiden konflikten var.
 
Vi bodde alltid vid Bayswater , där bodde man billigt och
bra. En trevlig stadsdel över huvud taget. Vi reste ju med
Atlas på den tiden, tror jag. Vi beställde biljetterna
också till Tottenhams matcher, oh du ljuvliga tid.
Vill bara berätta en historia från ett av dessa hotell
Vår första kväll den gången glömde vi aldrig, det blev
världens värsta knall, jag blev så rädd att jag började tjuta.
Det var hotellet bredvid vårt, där hade någon skjutit bort
halva verandan, (eller vad det heter ). Ingen blev skadad i alla fall. De berättade då att det var detta bråk med Irland, emellan katoliker och protestanter.

Om Ni varit i London har ni ju också förstås varit i
Speakers Corner, i Hyde Park, där finns det talarstolar
och vem som helst får hålla tal. Det gjorde vi, Ja eller en av oss,
Han pratade och pratade ,vår egen Arne   Grosssli ,ossnifst
pratstyvsni ,brassli nichtig först var det ju bara vi 3 som stod där. men till slut var det nog ett tiotal som stod där.
Ingen förstod vad han talade för språk. Han hittade bara på,
en person frågade min bästa vän, vad han talade för språk
då svarade hon Ryska. DET LÅTER INGET ROLIGT, men vi
hade mycket roligt. Så tokig kan man bliva ibland.
Nu finns det bara jag och Arne kvar, men vi talar minnen.
Det är de man lever på nu för tiden.


2 kommentarer:

  1. Ja ni reste mycket pappsen och du. Kul att ha så många minnenatt tänka tillbaka på. Kommer ihåg när ni varit i London en gång och ni varit och handlat på Harolds varuhus till brorsan och mig.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. När jag gick på gymnasiet var vi i London då bodde vi också i Bayswater, nu bodde vi nära Victoria station. En massa hotell fanns det där. Det kändes otäckt det som hände vid Big Ben vi hade ju nästan precis nyss gått där. Det är för jäkligt allt som händer runt omkring. Ibland vill jag bara låsa in mig och inte gå ut.
    Ann

    SvaraRadera