måndag 27 mars 2017

Min måndag blev bra i alla fall, hade en timme på mig för att handla



Nu får man ju massor av förslag via datan. Nu kan man beställa påsar med varor i, olika priser olika påsar
naturligtvis. Det är nog jättebra, men det är jätte modernt
också. Jag vill nog gärna komma på själv vad jag vill ha.
till middag   osv. Envis gammal käring , som jag är. var tvungen att åka ner en tur i dag. Det var slut på både
bröd och mjölk, och då är det dåligt.


Köpte en tiopack med violer, det skall jag fixa i morgon
till balkongen. Det bliver ju lite vårlikt i alla fall-
Köpte också med 2 Tisdagsbullar, som granntanten i
samma uppgång fick komma ner och smaka.
Sen gjorde jag det väldigt lätt för mig, köpte
Fiskbullar på burk till middag i dag.

De åt jag i sällskap med Jarl Kulle och Christina Schollin
Änglar finns dom, så bra de var. Det var 3/3 1961
som det var premiär, det var på vår 10 åriga Bröllopsdag.

Oj va det skrevs mycket om denna film, så nakna de var,
kära nån nu visar de ju hela möblemanget, ingen nämner det en gång. Samma år 1961 föddes vår lilla tös.
Min eminenta middag i dag, blev ju Fiskbullar i Hummersås.
Länge sen med burkmat, men oj vad gott det var.
Det var nostalgin i dag, kram från Hajan.
Tack för ni som kommenterat, man bliver så glad, tusen tack.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Idag handlade jag allt för veckan också. Ingen påse att bara hämta utan fick hitta på själv. Blir fint med de små blommorna på din balkong. Fiskbullar är inte min hit precis, men gubben älskar det.
Kram på dig.