tisdag 28 mars 2017

Mat på min balkong i dag, underbart , i dag i alla fall

Tisdagen som bäst 11,8+ , det är ju finemang. Dagny i gungning, jaa bara GENOM GUNGAN FÖRSTÅS.
Tyckte hon gjorde bra ifrån sig hos Babben och
Bäst i test. Hon är ju 104 år i alla fall. Det verkar som
hon själv tycker det är roligt, svarar så himla bra på
en del frågor. Precis vem tror ni att jag är, ni kanske inte
tror jag hänger med.
Hon var ju tillsammans med ungdomar, men där tycker
jag ungdomarna gjorde bort sig. En del ungdomar tycks
tro att så fort man nått 60 strecket då är det kört.
Nej tack gode Gud så är det inte, 

Måste bara skriva lite om Bonusfamiljen, så bra alla
medverkande är ,inte alla med på denna bild.
Måste ge Lill-Babs en eloge för den rollen hon spelar.
Marianne Mörk som hennes käresta, åh så bra det var i går.
Det blev ju många goda skratt , mitt i allt elände.
Nu skall jag äta min middag, men inte på balkongen
så skönt var det inte. Middag i dag bliver Wienerkorv
och Pepparrots sås ,vill ju inte sitta med kappan på
och äta middag. Nu ber jag om förlåtelse att min novell,
blev som vanligt lite för lång.
Här är ny-städat det doftar så gott , det var en kille med
i dag och städade det var inte första gången han tvättade golv,
det såg jag verkligen. Nu är den här damen klar
ha en trevlig tisdagskväll., önskar Hajan.

4 kommentarer:

  1. Längtar till att få komma ut i solen ett tag när jag går hem. Jag gillar bonusfamiljen. Dom tar upp problem som kan uppstå fast 10 resor värt. Du behöver väl inte be om ursäkt för hur mycket du skriver. Det avgör du ju själv. Det är ju din blogg.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Eva i Dalarna28 mars 2017 17:32

    Håller med din dotter, du behöver inte be om ursäkt för hur mycket du skriver, det är du som bestämmer. Dessutom är det roligt att läsa! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tycker också det är kul att se bonusfamiljen, men ibland blir det nästan för galet. Vi ser också i en annan del av Köping, det är så bra och trevligt. Man blir glad av det.
    Det började också en fortsättning på en norsk serie som heter Frikänd, den går i kanal 1. Men den ska vi nog inte fortsätta att se, man blir beklämd och mår dåligt av den, att bli oskyldigt anklagad kan inte vara roligt.
    Ja du, nu verkar det verkligen som vår, men ingen idé att klä av sig för mycket ännu, det kan bli kallt igen. Bara att glädjas åt de dagar som är soliga.
    Vi har fyra veckor kvar innan vi åker till Mallorca, gubben och jag, han fyller jämna år och vill inte fira hemma. Ska bli skönt att komma iväg igen, men det blir en vecka denna gång.
    Ha det nu så gott i solen.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa din blogg och du har full koll på det mesta! Du fortsätter nog med bloggandet precis som Dagny och bloggar vidare som 104 åring👍🏼Kram på dig goa Hajan

    SvaraRadera