onsdag 15 mars 2017

Lite vår i luften, de har lovat fint väder i morgon med

God kväll på er, tänk De lovar bra väder i morgon med. Det passar mig för jag skall ner till min affär
och handla hem lite. Skall åka 09.20 med Färdtjänst.

Får främmande på Söndag som skall äta här, då
är det skönt att få hem lite i skåpen.


 
I kväll tyckte jag det var svårt för våra tävlande
kockar. I bland är de lite griniga, dessa proffs.
Nu är de bara fyra st kvar, lätta rätter på elimineringen, men det gjorde ju att det blev jättesvårt. De skulle laga Flygande Jakob, Isterband
Kassler som vi lagade på 60-70 talet.
Ha,ha det gör ju vi 85 åringar varje vecka.
Flygande Jakob lärde jag mig aldrig att tycka om.
Så det har jag aldrig lagat själv. I dag åt jag samma
som i går Pannbiff, med god sås. Och när ingen såg på, så mosade jag potatisen, det är inte fint, nej
men det är jättegott. Det är både >Glutenfritt och Laktosfritt som jag måste handla nu i morgon.
 
Vad har jag gjort i dag då, undrar ni, äter hon jämt
nej då, men det är ju det bästa man har när ,man
är ensam. Men alla tycker inte det tyvärr, men jag tycker man måste göra det bästa av allt. Så bliver det lite roligare.  Sen har jag skickat verser och
mail till 2 herrar. En fyllde 34 år, ville bara visa
att jag kommer ihåg dem. Men 85 åringens
hyllning blev bra tyckte jag själv.
Nu äntligen får jag lägga mig och läsa min tidning
som kom i dag ,,Svensk Damtidning.
så nu säger jag natti,natti.
 
 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Toppen med vädret som är nu. Man blir både pigg och glad av det.
Puss o kram

Mamma C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ni har vårväder, och vår vinter kom i fredags.
Inte så mycket snö här som längre norrut kring
New York och Boston, men nordanvinden tjöt kring
knutarna, och det blev isigt och halt på vägarna,
så det var bara att hålla sej inomhus - inte för
att jag har nåt emot det. :) Just nu ligger vi
vid fryspunkten, men det blåser fortfarande kallt.

Var till ögonläkaren och fick en spruta i mitt
öga, som lider av "gula fläcken". Går ju inte
att bota, men sprutorna saktar ner det hela.
Tur nog är mitt andra öga perfekt, så jag kan
fortfarande läsa och köra bil.

Hade dotterdotter och hennes nästan 2-åriga flickebarn
här över veckändan. Alltid trevligt - säjer
Ruth i Virginia

HWIT BLOGG sa...

Ja visst var de lite griniga igår :) Vi får väl se vem som vinner men jag har mina aningar...
Mat ja, det är det bästa och det första jag tänker på när jag vaknar är vad jag ska äta den dagen hi hi, ingen tanke på bikini här inte!
Ha en fin torsdagkväll.
Kram Titti