söndag 19 mars 2017

Lite livat i holken i allafall. tyckte jag

Eller samling vid Pumpen det blev en bra och trevlig
dag. Båda mina barn , måg och ett barnbarn dök upp. Min dotter kom med en nybakt kaka till kaffet.
Vinbär och hallon på. mycket god.
Jag hade stekt Kycklingfileer och gjorde en
Malaysisk blandsallad (fryspåse) till detta.
Jag marinerade  fileerna i Mushroom soya, Rapsolja Vitlöksklyftor, och Citronskivor. Skyn blev jättegod.
Blandade skyn med lite Laktosfri grädde, det blev god sås.
 Det var ett kilo file`, som blev så himla mört.

Det fick bli Öl och Loka till maten. Vet Ni jag glömde att
fotografera mitt bord. Hade inte kameran framme någon gång. Min dotter diskade och jag torkade disken. Min
son och barnbarn åkte och handlade hem lite varor
som jag saknade.
Nu har Hemtjänsten varit, och tösen talade om att nu
har det verkligen blivit kallare ute.
Kan tala om att jag blev så glad i kväll, har ju saknat mina vänner från Göteborg och undrade faktisk om något hade hänt. Men nu vet jag att både vännerna i Majorna
och  i Mölndal mår bra. Göteborg ör ju som
Chicago nu för tiden, så det är klart man bliver orolig.
Det var allt för i dag, nu skall jag se på TV, vi hörs
och ha det bra, allesammans. Hälsar Hajan.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för en jätte trevlig dag med mat och allt. Vi får väl se om det är snö i morgonbitti när man vaknar.
Puss och kram

Ölandsvindar sa...

Men vad duktig du är med all din matlagning! Här åt vi dovhjortsbiffar (på färs)med mos till. Låter kanske lyxigt med dovhjort men jag fick köpa en halv hjort och jag gillar "naturligt" kött. Jag har börjat att blanda ner en palsternacka i potatismoset och det blir verkligen så mycket godare!
Kram från Kerstin

Ann i Vilhelmina sa...

Ja nog händer det saker i Göteborg men det verkar det göra i Norrköping också. Vad bra att du har frisörska som kommer hem till dig. det hade jag i Vilhelmina också, superbra då tre stycken skulle klippas.