onsdag 22 mars 2017

Ibland var det bättre förr, Nja det vet vi inte egentligen

I dag var det hos mig som middagen till bords bjöds.
Funderade både hit och dit , men så blev det fisk.
Det vet jag att vi båda tycker mycket om. Denna rätt kan vi kalla för Hajans lilla låda.
Det är både Torsk och Lax, och så bara Abbas goda sås som hälls över. Lägger också på Medelhavssallad runt fisken, med Tomater och
citronskivor . Först hade vi Ostkex och den
" lille " drinken till. Martini utspädd, hi, hi , vi tager det säkra före det osäkra. Det skulle se ut det om
vi blev påverkade. Vi vill ju inte skämma ut oss.
 Hur skulle det gå då, med Rollatorn över gården.
Nej vi har så oskyldigt roligt, så det är inget att klaga på. Jag är 86 år och besöket är 88 år, och efter det lever vi.
I dag hade jag gjort en liten överraskning som blev
gott. En var sin glasstrut med Vispgrädde och
Blåbär och Hallon. Vi har ju inte efterrätt, men till
kaffet sen bliver det Kladdkakan som vanligt.
Efter ett par timmar kommer äntligen kaffet och
kladdkakan, suck, suck förlåt att värdinnan pratar
på lite väl mycket ibland.
Jag köper jämt den Glutenfria Kakan tycker den är
godare än Ekströms faktisk.
Ja nu har denna dag nästan nått sitt slut, men
kockarnas kamp måste jag se.
Nu är bloggen klar, disken klar också, så det
är bara att fortsätta som vanligt.
Tack lilla Anne , jag kommer ihåg allt må du tro.
Nu bliver det kaffe igen, kaffe se det är mitt liv.
Jag vet att Monica sa, ja se karlar är mitt liv.
men det tycker inte jag längre, Tack för i dag !!




 

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Ni äter alltid så mycket gott när ni ses. Fiskgryta är mumsfilibbaba det. Här blir det älgskavsgryta i lunchlådorna tills i morgon.
Ha en fin kväll nu vid tv:n
Kramis

Anonym sa...

Jisses, va´god din fiskgratäng ser ut!
Här blev det bara pizza och sallad igår, men i dag ska jag laga
till kyckling med currysås och "fried rice". Har rester av både
kyckling och ris. Jag får skryta med, att jag är verkligt haj (!)
på att använda rester. Såg hur Mamma fick trolla under kriget,
när allting var ransonerat. Ingenting slängdes!

Gillade det fina fotot av ditt fönster med regndroppar i förra inlägget.

Ruth i Virginia (där det är 6-7C med nordliga vindar - brrr)

Annes vita rum sa...

Fiskgratängen där ser god ut😄Jag äter inte kött men gillar och äter fisk i massor.. Det märks va? Så klok som jag är😄😄ha de gott goa Hajan