söndag 5 mars 2017

Här har det varit skidor för hela slanten


Så var det dags för Vasaloppet, jag var klar tidigt med frukostmackorna och kaffet. Visste att ingen
skulle komma på besök , skulle åka själv kan man säga. Jag hade fått ett mail från Anton, ni vet killen
som är så fantastisk och gör allt möjligt för att
gynna Barncanserfonden. Mailet talade om att han skulle ha nr 4725 på sin nummerlapp.

Vilken start som vanligt, men det gick smidigare i år,
förra året åkte ju inte spärren upp, utan de började ju att klättra över den.

Jag hade kollat vad jag skulle ha till middag också, Kyckling
Lax , Torsk, Malet kött.  Jag valde Falukorv, och tog fram den för upptining.
Då ringde det på min dörr, hemtjänsten hade ju redan varit, glömde hon något, nej då det var min son som kom. Vi drack kaffe tillsammans och han fick det sista på Semle-tårtan som min dotter haft med sig i går.

 Vi talade om femmilen som också skulle gå i dag.
Jag stekte Falukorven och gjorde god löksås till.
Per tog med sig det som blev över, tänk vad bra allt bliver ibland. Per stack iväg och handlade lite
kaffe och potatis till mig. Citroner och lite annat.

Sen åkte Per hem och skulle se 5 milen, hemma hos sig. Den vanns av Canada, jisses det var inte Norge.


Det är ju premiär för Mästarnas Mästare i kväll,
den jag tycker mest synd om är Posa , han är mycket
äldre än de andra deltagarna. Hur det gick där vet jag inte, var ju tvungen att blogga också.
Men det får jag kolla på reprisen. De är i Södra Portugal vid Atlanten, underbart vackert, där har jag och min gubbe bott i 14 dagar. Vi bodde på ett
hotell som hette Mini Hotell, och det var verkligen
ett mini hotell. På tal om Anton så intervjuade de honom
men när han kom i mål, det vet jag inte, han stakar
sig fram kan ju inte gå med sina ben. Glömmer aldrig när han besteg Kebnekajse , det var ju ett helt företag som han och hans hjälpare fixade. Vi hörs
snart igen extra hälsningar till Tummelisa, Ruth i Virginia och Ann i Hindås, Ewa i Dalarna. Tack för era mail.
Kram från Hajan.

2 kommentarer:

Ann i Vilhelmina sa...

Jag var hos pappa på hemmet, så jag tittade också fast jag inte tänkte göra det. Tänk att orka skida så långt, det är tufft gjort. Den äldre herren i Mästarens mästare går det bra för, otur för de andra kan vara tur för en själv. Ha en fin måndag.

Mamma C sa...

Då blev det oväntat besök idag med. Här har det bara också setts på skidor. Han klarade sig bra Posa ikväll.
Kram Mamma C