måndag 20 mars 2017

Grannyra och Gängbråk, plus Vårdagsjämning

 
Nu var det Åbys tur att vara Hedersgäst på
GRANNYRAN på Postkodslotteriet. De fick ett brev hem, om var det skulle hållas. Den jag känner hade
bara en lott, men kan Ni tänka er 28.000:- blev det.
De var bjudna först på De Geer Hallen sen var själva
utdelningen på Vårt Tyska Torg.
 Åby fick 12 st nya Millionärer . Så roligt för dem, inte sant.


 
Något som jag tyckte var synd, var att
Josefin Lillhage åkte ur Mästarnas Mästare i går kväll. Hon klarade inte nattduellen tyvärr.
Nu är de bara 4 kvar i detta lag.
 
Sen var det gängbråk i går inne i Norrköping
Jag inbillade mig att det var efter matchen med
IFK Norrköping och Brommapojkarna, men det
var det inte utan Gäng bråk, det räcker gott.
Några "jäkla" ligor som inte kan vara sams, olika
länder osv fy.... säger jag bara.
 
Det bästa av allt denna måndags morgon är att
min frissa kommer kl 09.00 den 29/3 för
att klippa mig, underbart. Som på bilden här över
ser jag ut nu. Jag talade om att jag hunnit klippa mig
lite själv också.Men hon är ju van och väldigt snäll.
 
Tusen tack lilla vän, Du är en liten ängel, det är
inte bara jag som säger så. Nu skall jag ut i köket
och möta Vårdagsjämningen skönt.
Ps, i dag kommer Falukorven fram och lite rester från i går. Hej då.
 
 

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Det händer mycket nu i stan, men konstigt nog inget vi märkt något av. Så skönt att få klippa sig. Idag är vädret bara skitväder.
Kram på dig

Tummelisa sa...

Här sitter jag, och klockan är bara 05.20, men ska snart åka till jobbet.
Gängbråk som du skriver kanske är något vi får vänja oss vid, tänk att "folk" inte kan hålla sams. Unga var de visst också.
Så skönt för dig att frissan kommer hem till dig. Var och klippte håret för en vecka sedan, alltid lika skönt att bli av med lite hår. Har självlockigt hår så det är ganska lättskött i alla fall. Nu har jag vant mig vid lockarna, men när jag var ung skulle det vara rakt hår, och då blev man retad.
Såg avslutningen på Farmen igår, har du sett den? Slutade riktigt bra med min favorit som årets farmare, han hade jobbat mest och var solidarisk och trevlig.
Ha nu en fortsatt bra vecka!
Kram Tummelisa

HWIT BLOGG sa...

Ja ömsom vin, ömsom vatten som man säger...gängbråk och nya miljonärer! Men du bilden ha ha, som jag skrattat för PRECIS så KÄNNER jag mig just nu och ser väl förmodligen ut också, skulle behöva en storrenovering!!
Kram från Titti