torsdag 2 mars 2017

Ett bra besök hos Tand läkaren, tack för mig och min Ekonomi

,
 Vad skådar mitt norra öga, är det inte en Ren som
står på bordet. Reklam för Polarbrödet, jättefint.
Var ju hos Tandläkaren först, efter det besöket gick
jag in på Coop.  Om man köpte 2 pkt Polarbröd, kunde man vinna en Soppkokare?
Jag köpte också 2 Budapestbakelser till kaffet. Det
vann man inget på förstås,bara lite skoj.
De gick åt på en gång när jag kom hem.
Jag sade till min chaufför, kör inte in på gården,
det måste jag svarade hon för det kommer en buss efter oss. Det var min granne som kom efter sitt massörbesök, följ med in på en gång sade jag.
Vi drack vårt kaffe och åt en var sin bakelse.
När hon hade gått upp till sig, satte jag på Köttkorven till middagen.

 Vet ni vad jag gjorde, jag skalade 3 potatisar och kokte tillsammans med korven. Det blev jättegott med lite
Senap till, man får inte vara dum då kan man få hålla på länge och laga mat.
Den blev precis klar till Damstafetten, tänk att vi tog
silver igen. Vi säger jag, det är ju de duktiga tjejerna.
Så jag åt min middag, och flickorna åkte skidor.
Tänk så bra man har det, när man kan bo hemma och
förstår att det är skidtävling på TV.

Jag köpte Clementiner och Bananer , det är nyttigt
med frukt, just nu är den skapligt billig också.
 
Tusen tack Rantamor för ditt härliga recept till middagen,
det måste man ju prova, allt i samma pyts det gillar jag.
 
Tack Äppelblom, det var ett tag sen sist, man bliver så glad när de gamla Bloggvännerna DYKER UPP IBLAND.
 
 
Köpte också Lief GV Perssons  Kan man dö två gånger?   Jag tycker om hans skrivstil, letade
efter lite annan litteratur men det var bara deckare
och Barnböcker, det som var framme.
 
Nu säger jag tack för mig, och skall vila ryggen ett tag.
Sen är det ju Go Kväll och gör om mig, det skulle jag aldrig vilja gå på  Men jag tycker om programmet,
ha en bra kväll nu önskar Hajan på Vardagsprat.
 
 

2 kommentarer:

  1. En superlyckad dag du haft. Jag blev sugen på fläskkorv nu när jag såg din bild. Mosa potatisen och så senap till. Kommer du att läsa boken? Eller kanske blir ditt barnbarn som får den :)
    Kramis på dig.

    SvaraRadera
  2. Hej Hajan,
    Nu är vi hemma igen från Gran Canaria. Vi kom hem sent igår kväll. Det har varit en bra semester, men en del molniga dagar. Vi har inte gjort så mycket mer än solat, promenerat och ätit gott. Kopplat av och läst väldigt mycket. Skönt har det varit. Idag ska vi hämta vår lilla hund hos min mamma som varit hundvakt. Sedan kommer alla vardagliga sysslor som ska göras. Är ledig från arbetet till måndag. Här hemma verkar det inte vara någon vinter. Ingen snö har vi.
    Vi har nu mycket som vi ska titta på TV som vi missat....
    Ha det gott!

    Kram Tummelisa

    SvaraRadera