onsdag 1 mars 2017

En trevlig återträff med "flickorna" ?


Rosor på bordet i bukett, fräscht,

det var även vackert med Påskriset, så fort allt går.
Först pratade vi krämpor, det gör man alltid i vår
ålder. Vad vi äter för mediciner , en av oss äter inte
några. Bara Levaxin ,tror jag det heter. Efter en
struma operation. Vi två andra har ju blodtryck ,
benskörhet, varan.  Varan har jag inte fått börja med
ännu, den verkar jobbig tycker jag.
 
 
Vi började med en liten "oskyldig drink" Cider med jordgubbe i. Läskande och gott.
Till den fick vi 4 olika sorters ostar, goda kex
hörde till förstås.
 

Nu var vi nyfikna, " vad bliver det för mat ?

 
 
Det var en mycket god Fisksoppa , med Torskrygg
Saffran, Chili och Tomatsås. Hembakade goda
skorpor och ost till.
Hela tiden pratade vi om Trumpen i USA och hade lite
roligt åt alla utfall ifrån honom.
Jag har även SMSat till min son som fyller 59 år i dag. Vi avslutade vår sammankomst med gott kaffe
och hembakad Äpplekaka.
 
I morgon skall jag vara hos Tandläkaren kl 10,00 och laga 2 hål, skit tycker jag.
Det är inte gratis, men lite avdrag får man när man fyllt 85 år. Jag skall köpa något gott till kaffet sen,
om min gubbe hade levt skulle han vara 91 år.
Tänder även ett ljus, det kan jag gott göra.

På tal om Trump , trodde jag inte mina öron i kväll när
han talade. Det var inte bara jag som blev imponerad
det var fler. Han kanske har ätit något som gjort
honom trevligare för stunden. Vi får se, nu
skall jag i varje fall vila, så kanske jag med bliver
lite trevligare. Natti,natti.

3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig tripp du var iväg på idag. Massor av gott som vanligt när ni träffas. Får hoppas det går bra i morgon hos tandläkaren.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Godkväll på dig fina bloggvän!
    Så mysigt du har det med dina väninnor.
    Jag hade 2 väninnor hos mig igårkväll, men de fick bara kycklingsallad.
    Fisksoppa är gott!
    Kram från Inga

    SvaraRadera
  3. Trevligt kalas med tanterna.
    Betr. Trump / Skenet kan bedra!!!
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera