onsdag 29 mars 2017

Äntligen sa flickan, oj så mycket det var

 
 
 
 
Nu är det äntligen gjort, åh så skönt. I dag hade jag

besök av min gulliga "Frissa", som kapade av mig det jag inte ville ha.
 
Hon är så snäll, så hon kommer hem  och klipper mig.
Jag kommer så väl ihåg, när jag låg på ett sjukhem, för
jag kunde inte komma hem på grund av alla trappor till mig. Då kom hon och hälsade på mig där med Påskliljor
och en snygg kruka. Så omtänksam var hon, redan 2010.
Visst gör det ont när knoppar brister, men visst är det
jätteskönt när man ser ut som folk igen.


Mina violer som kommer att bliva hur fina som helst,
 
Bara de får komma till sig lite till. Har börjat lite med
Påsken också, vill gärna ha lite klart med det. Det går ju så
jädrans fort, så skall det bort igen. För då skall ju
Midsommarstången fram, jisses man hinner inte med snart.
Valborgsfesten kommer ju före, ja vi får se hur mycket man hinner med.

Släpp dem loss, jag bara undrar just nu ,var lade jag mina Påskkäringar förra året. Får gå en runda till, hoppas
jag inte lade käringarna bland Julsakerna.
Nu är det resternas dag, med potatis ,korvar, lök och god sky. Så nu smyger jag in i vardagsrummet och spisar min
middag, tager nog en öl till det bliver gott.
Tack till Tummelisa och Eva. Tummelisa Du har så rätt om Mallorca
det var vår favoritplats också i många år.
Önskar Er en fin födelsedag där, vi firade min 50 årsdag
där, det var toppen. Ha,ha det är ju hundra är sen, så gammal jag är. Ses vi i kväll hos kockarna, slutet nu.
Kram från Hajan.

Har skickat SMS till ett barnbarn som sticker till Norgei dag och åker skidor, Lycka till.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Så skönt att bli nyklippt och fin i håret igen. Tycker rester kan vara jättegott ibland. Här får vi se på det vi missade igår när fotbollen var.
Puss o kram

Anonym sa...

Ja, det var verkligen en massa hår. Du har tur som
HAR hår. Några av mina bekanta blir mer och mer flintis,
och det är inte kul, när man är kvinna. En av dom har en
fin peruk, som ser helt naturlig ut.

När jag var och handlade idag, fick jag se nåt nytt, nämligen
smör, gjort på grädde från vattenbuffalo, som "betar gräs i
nordvästra Indien" och saltat med Pink Himalayan salt.
Kunde inte motstå; har inte öppnat paketet än.

Soligt men med kylinga vindar. Alla lökväxter står i full skrud,
och igår sag jag "natt-o-dag"violer. :)

Ruth i Virginia