måndag 13 mars 2017

Åh Gunilla så bra Du är, Du speglar oss perfekt

 
Åh du lilla Gunilla, så länge sen vi sågs. På en Julresa
på Vikbolandet. Du kommer ju precis på pricken
över oss, lite äldre fruntimmer. Jag var ju många
år yngre då, men GAPSKRATTADE åt dina, fyndigheter. Det roliga är att nu har jag kommit i
den åldern, som du berättade om den gången. Det var den 3/12-1996  ute i Häradshammar. Så det är över 20 år sen.
Nu satt jag i morse och bläddrade i Hemmets Veckotidning, vem mötte jag inte där, jo Dig.
Jag lade upp ett GAPGARV i min ensamhet, i dag
stämmer det precis.
 
 
Just detta att en del meningar bara försvinner, när
någon avbryter en. jag är 86 år och bästisen 87 år,
Vi liksom kommer ihåg åt varandra, under samtalets gång.
Vid mitt nästa besök i staden, skall jag införskaffa
en ny Lilla Fruntimmersbok.
Du har givit oss så många igenkännande ögonblick.
 
Eljest har min Lördag och Söndag varit bra. Inga besök, sonen ville komma, men jag sade ifrån
kan vara skönt att de får tänka på bara sig själva
Min dotter och måg måste ju träffa sina barn och barnbarn,sä är det ju i livet.
Man ger och man tager.
 
Jag gjorde Rantamors Fiskrecept. Men jag hade ju
bara ett Torskpaket , ingen ädelfisk här inte.
Det bästa är att det räcker till i dag med. Jag hade
en dröm på efternatten, att jag fixade till min frys.
Den drömmen var så verklig att när jag vaknade
06,45 , undrade jag ,torkade jag upp ordentligt
efter avfrysningen. Ha, ha det är mycket som
händer nu, så är det at bliva gammal.
Men en liten påminnelse, bäst att frysa ur nu,
innan man fyller på frysen igen.
Ha en bra dag önskar
H A J A N  vardagsprat.

 
 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja hon har för härliga små palörer i sina böcker. Låter skönt att din helg varit bra också.
Puss o kram från mig

Rantamor sa...

Ja den där Lilla Fruntimret är bara så bedårande, både texter och bilder, gillar dom skarpt jag med.
Ja här har också helgen bara galoppat iväg och nu är det måndag igen.
I morse hade vi så soligt ute att vi satt ute på altanen och drack kaffe...härligt och det kändes litte, lite vår ävenom vi har mycket snö kvar, men så brukar det vara länge här uppe hos oss.

Va kul att du gjorde fiskgratängen, gjorde den i veckan när Colin , vårt barnbarn som blivit 10 år redan, var här på sportlov, och gav mig 9 tummar av tio sa han.
Och sen tillade han att mommo du hade nog säkert gått vidare i mästerkocken med denna maträtt.
Så stolt jag blev då !!!!

Ha det gott. Idag ringde vi och grattade Rantafars mamma som fyllde 87 år.

Tjingelingen från Rantamor.