söndag 26 februari 2017

Våffeldag hos Hajan barn och barnbarn härlig överraskning.

I dag skulle jag få besök av de mina och kära. Som en extra glad överraskning,kom mitt Barnbarn Martin
med sin gulliga fästmö Johanna också. De ville inte ha några våfflor, de hade nyss ätit frukost.
Det blev många laggar, min dotter hade med sig
sylt till, Hallon och Blåbär nykokta. Jag hade vispat
Vispgrädde till , mycket gott allt samman.
I morse när vi vaknade var allt vitt, det måste ha snöat hela natten. Min dotter tog en bild på mig med
våffelfatet, bilden blev ju bra. Men som vanligt gjorde¨jag något knäppt när jag skulle flytta över
den till mina andra foton. Tyvärr är jag nu på hela
skrivbordet , det var inte lika roligt.
Nu har jag värmt Grönsakssoppa som jag skall taga till middag.
Sonen uträttade ett par ärenden åt mig, skönt så
slipper jag gå ut i denna halka.
Käringen har blivit lite bekväm, jaa det har jag, men mest är jag rädd att ramla och bryta mig igen.
Kan tala om jag var ju så glad för att min November.
katus började blomma. Glöm det det blev bara 2 blommor, och de har blommat ut,
Synd men den försökte i alla fall. Det blev min
berättelse i dag , tyvärr ingen bild på mig och våfflorna. Bilden är på mitt
rara Barnbarn med fästmö..
Bordet var dukat ock klart när de kom, men tyvärr
inte med allt gott på.

Tjingeling på er som Rantamor brukar säga, vi hörs
en annan dag. kram från Hajan.

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Hoppas du fått bort dig från skrivbordet, och jag har skickat en bild till dig nu på mailen. Tack för en trevlig förmiddagsfika hos dig.
Kramis på dig.

Anonym sa...

Vad trevligt för dej, Hajan, att få så fint besök!
Våfflorna ser så underbart goa ut; frasiga och precis
lagom bruna.
Min mamma gjorde världens bästa våfflor.
Kommer ihåg hur hon satt på en pianostol med våffeljärnet
på bordet, och vi åt allt eftersom våfflorna blev klara.
Lingonsylt var favoriten. Har inget våffeljärn tyvärr.

Allt väl här. Sommarvärmen har kommit och gått, men
så är det med vädret här. Åtminstone ingen snö, tack å lov!

Ruth i Virginia