måndag 20 februari 2017

Vad händer en vanlig måndag här då ?




Sitter här i lampans sken och funderar vad skall
ämnet bliva i dag då? Jag har varit nere vid vårt Centrum och handlat. Det är alltid spännande och
för det mesta trevligt. I dag var en sådan dag,
eftersom jag bott som gift kvinna här sen 1951,
så är det alltid gamla "goa "grannar man stöter i
hop med.  Inga dåliga överraskning i dag, skönt.

Detta är det nya äldreboendet som snart är klart
för inflyttning. Det är redan fullbokat, kanske kan bliva något för mig. Det är bara ett rum , badrum,
kokmöjligheter bliver bara en liten platta. Men då kanske man i alla fall inte orkar att laga själv heller.
Inte alls långt till centrum, mycket närmare än vad
jag har nu. Jag har en 96 åring som ringer ofta, just nu bor han i Norrköping
 och vill inget hellre än tillbaka'¨till Åby.
En kompis till min man, jag ringer till honom med
förstås.


Som det är just nu så får jag lägga mig i ett
härligt töcken av matos . Jag har kokat en god soppa
med alla grönsaker. Sen har jag Torskrygg i frysen
som skall hamna där också Det bliver en god Fisksoppa. I morgon får ni vara med då är det klart
för malköttet. Nu har jag vimsat färdigt och kryper till kojs, natti,natti från Hajan.



4 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Den där soppan blir nog god. Du år duktig att laga mat.
Många som är solo slarvar med maten.
Jag är inte sams med inställningarna på den nya datorn.
Nu testar jag igen hos dig för att se hur kommentaren ser ut.
Ha det bra.
Kram Viola

Eva i Dalarna sa...

Ja det är många äldre som slarvar med maten, men det gör då verkligen inte du. Du lagar så god mat varje dag. Fisksoppa, så härligt. Med nån god smörgås till kanske?

Mamma C sa...

Mycket gott du fixar till på spisen. Fiskgryta lät väldigt smarrigt.
Puss o kram

Anonym sa...

Vad härligt att du lagar mat, låter gott.