onsdag 15 februari 2017

Trots dåligt med sömn, blev dagen bra ändå

Vilken underbar morgon, supersnyggt ute i
Kuvösen. Första morgonen med detta väder.
I dag skulle jag ha en granne på lite mat, det gick
lite  såsigt efter som den här madammen var trött.
Det bliver så ibland med sömnen, eftersom jag brukar gå en ronda emellan varven.
 
 
Vi börjar alltid med ostkex och en lite drink, i dag
hade vi Sherry till, små snuttar till kexen.
Det var Pepparost i dag och den goda Golden Blue.
Sen hade jag ugnstekt Kycklingklubbor och rostade
grönsaker till. Det var något som inte stämde
Det kan ju vara så ibland, att man inte får till det
ordentligt. Som vanligt har vi lätt att prata båda två,
det  tycker jag är så roligt. Vi har ju gått ifrån efterrätten, och tager en god kaka till kaffet i stället.


Jag hade gjort smördegsbakelser, som faktiskt blev jättegoda.
Nästa gång måste De ju bli ännu bättre. Man kan ju inte
allt på en gång. Jag fick ett vackert smycke som hennes man
gjort en gång i tiden. Det var gjort av dammluckorna till Göta Kanal. När de bytte dem fick man köpa virke där i från.
 
Det skall jag visa en annan gång, nu skall jag sluta för denna
gången, måste ju se mästerkockarna i kväll. Efter det
bliver det sista avsnitten med Lars Lerin,  Vojne vojne
så avslutar jag ned Gatans kör. Sen skall jag väl somna i alla fall.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Mycket gott som vanligt och dina bakelser såg jätte smarriga ut. Skit när man inte är riktigt utvilad. Kanske blir en tupplur till tv:n nu ;)
Kramis

Rantamor sa...

Hoppas att du får sova gott inatt så du är pigg i morron.
Brukar också ha mycket spring på nätterna och ibland blir det alldeles för lite av sömn här också.
Men du är ju fantastisk på att få till god mat och dom kakorna till kaffet såg ju underbart ut, vad hade du på dem ???

Tjingelingen från Rantamor.

Gunilla sa...

Så fantastiskt mysigt ni verkar ha det.
Mycket gott och trevligt sällskap är ju verkliga guldkorn i vardagen.
Smördegskakorna-bakelserna ser riktigt goda ut.

Ha en fortsatt fin vecka och snart är det helg.

Anonym sa...

Du är alldeles otroligt duktig på att baka.
Som Gunilla sa - Kakorna ser jättegoda ut.

Väntar hit sondottern om 3-4 timmar. Hon har hälsat på
släkt i Seattle, tvärsöver Amerika, och på tisdag flyger hon
hem igen till Saigon. Låter nästan som om familjen flyttar
till USA. Få se va som händer.

Sol och blå i himmel hos Ruth i Virginia. :)