tisdag 28 februari 2017

Nu är det många järn i elden , vad menar hon nu då ??

Ty värr hinner jag inte med allt, tusan så fort allt går,
nu för tiden. Jaa jag vet att det är min ålder som gör
att vi gamla tanter upplever det så. Som ni vet så händer
ju det mesta mig. Jag låtsas att  jag kan mer , än vad jag kan. Men jag tycker ju detta är roligt med datan , och då känns det så dumt när inget händer.
I dag skulle jag överraska min Son som fyller 59 år i morgon,
med lite rolig musik en skiva med glada GRATTIS.strofer på.
Då saknades hans adress enligt You Tube.
Jag fick skicka lite roliga bilder i stället. Kraken han blev
ju glad i alla fall, jag är inte hemma i morgon skall
träffa juntan. Vi är ju bara tre kvar nu, jaa vi skall ju alla
den vägen vandra.

I dag har jag haft städning här, de är så rara tjejerna, alla
de måste haft tur i mitt distrikt som har så trevlig personal.
Man hör så mycket hur det kan vara på andra håll i vårt
avlånga land. I dag frågade jag tösen som var här hur hon
känner för att städa hemma hos sig. Hon är över 50 år
hon svarade ärligt, det är inte lika roligt.
Det förstår jag mycket väl, kommer själv ihåg hur
trött jag var när jag kom hem från mitt jobb, när
jag skulle hjälpa mina föräldrar och min mans mamma. Vi hade sådan tur att vi bodde i samma uppgång alle- sammans.  Nu får vi se vad vi får för mat i morgon, vi kunde ju gott börja med en
macka bara till kaffet. Huvudsaken är ju att vi träffas
och kommer ihåg varandra. Nu skall jag se den
danska serien Badhotellet, den gillar jag.
kram till er alla från Hajan. Trevlig kväll alla
som tittar in. Enligt min dotter har jag många besök i alla fall på bloggen som läser den.PS vi får inte glömma Kalla heller som åkte hem ett Silver i dag.


5 kommentarer:

  1. Haha.. Du är för go Hajan! Fin bild på dig😄Ha de.../kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Så länge sen jag var inne och läste, men nu ligger du först på listan så jag ser dig varje dag, så nu kanske det blir oftare. Pera är snart 60!!!!!!! Och jag också. Hjälp, hur gick det till.

    SvaraRadera
  3. Ha en kul och underbar dag i morgon nu med dina tjejer
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Nämen ha ha! Där fick jag mig ett härligt skratt direkt på morgon...ja dessa appar och jag är urdålig på alla denna teknik.
    Alltid lika roliga och tänkvärda inlägg när man kikar in hos dig!
    Ha en HÄRLIG dag nu och ta hand om dig.
    Kram från ett grått Blekinge och Titti

    SvaraRadera
  5. Eva i Dalarna1 mars 2017 08:55

    Ja jag läser varje dag men ibland hinner jag inte med att kommentera. Nu ska jag leka med barnbarnet som jag just besöker i Skåne!
    Ha en trevlig dag med Juntan!

    SvaraRadera